سید رحیم فاضلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک در این شهرستان 9 مرکز دارو درمانی و 44 مرکز اقامتی میان مدت رسالت پذیرش و درمان بیماران مبتلا به اعتیاد را برعهده دارند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته نیز 15 هزار نفر در این مراکز پذیرش شدند که بعد از درمان، بهبود یافته و به کانون خانواده و جامعه برگشتند.
وی خاطرنشان کرد: ماندگاری بهبود یافتگان در ترک اعتیاد، بالای 20 درصد است که تقویت حمایت های اجتماعی در حوزه درمان یکی از راه های افزایش ماندگاری بهبود یافتگان است.
وی یادآور شد: رسالت سازمان بهزیستی تنها جمع آوری بیماران معتاد و کمک برای ترک اعتیاد است این درحالی است که سایر ارگان های متولی نیز باید جوانب بعد از دوران ترک اعتیاد را در نظر گرفته و این بیماران را یاری کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه عنوان کرد: هم اکنون بهزیستی شهر ری با ارائه خدمات مشاوره ای توانسته است تمهیدات خوبی را برای اینگونه بیماران در نظر بگیرد.
وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش سعی کردیم تا همکاری های خوبی را در این زمینه داشته باشیم و جوانان را از خطرهای اعتیاد آگاه کنیم.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.