سیدمحمود میرلوحی با حضور در غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران سال 90، 8500 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: بودجه این نهاد امسال 17هزار و 900 میلیارد تومان است که با محاسبه این میزان بودجه شهرداری تهران از سال 90 تاکنون 60 هزار میلیارد تومان می شود و در حال حاضر این 60هزار میلیارد بدهی شهرداری تهران است.
وی گفت: براین اساس از سال 90 تاکنون هر چه بودجه شهرداری تهران منهای آنچه از جمله املاک فروختند، بدهی شهرداری تهران است، به عنوان مثال در خیابان پاسداران، بوستان پنجم، شهرداری پارکی را فروخته که مردم در این رابطه اعتراض داشته و تجمع می کنند.
میرلوحی با اشاره به اینکه شهرداری تهران، هر چه املاک داشته به فروش رسانده و تراکم فروشی اتفاق افتاده،افزود:از 17هزار و 900 میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری تهران، حدود 14هزار میلیارد آن به تعبیر بنده به عنوان میراث شهرداری فروخته شده و همه آرای کمیته ماده 100 به صورت تراکم فروخته شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه حدود 4هزار میلیارد درآمد شهرداری تهران پایدار است، اظهار کرد: 2هزار میلیارد تومان از درآمد این نهاد متعلق به شهرداری و 2هزار میلیارد آن کمتر از مالیات ارزش افزوده است، براین اساس متاسفانه از سال 90تاکنون اقدامات انجام شده در تهران از جمله عمرانی و جاری، بدهی محسوب و به حساب آینده شده است.
وی با بیان اینکه مسئولان شهرداری تهران بدهی این نهاد را 16 هزار میلیارد تومان اعلام کرده اند، گفت: این مسئولان متاسفانه گفتمان یا تعریف متفاوتی از مسایل ارائه کردند و با این تعاریف خود را قانع می کردند که این مبلغ بدهی نیست در حالی که تعریف بدهی مشخص است.
میرلوحی افزود: من نمی دانم چرا مسئولان اصرار داشتند که این تعریف ها را دگرگون کرده و ذهن خود را درباره این مسائل آزاد می کردند که ما بدهی نداشته، کالای آماده فروش داریم و همچنین از دولت طلب داریم و یک مقدار بودجه ای برای فعالیت های توسعه دوره های بعد می ماند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه ما بدهی شهرداری تهران را براساس عرف و استانداردهای معمول حسابداری تعریف کرده ایم، اظهار کرد: شهردار تهران قرار است در گزارش 100 روزه، بدهی ها و دارایی های این نهاد را اعلام کند و این موضوع ها شفاف سازی شده و بتوانیم گزارشی را به مردم ارائه دهیم.
وی درباره صدور هولوگرام عوارض ساختمانی توسط شهردار تهران گفت: ساختار اقتصادی و مالی شهرداری، بودجه و بدهی این نهاد تعریف واحد و استانداری نداشته و این نهاد تعریف های داخلی و قراردادی را درباره بودجه و بدهی ارائه کرده است.
میرلوحی افزود: طبق معمول باید از درآمد، منابع و اولویت بندی در این حوزه، پروژه تعریف شود که مسئولان شهرداری تهران در دوره گذشته، از پروژه، بودجه ها و منابع را تعریف کرده که در این جریان دریافتند، بودجه ای ندارد و مکانیزم هایی مختلفی را در این رابطه تعریف کرده و از این مسیر تراکم فروشی رخ داد که این ساختار مالی باید بازمهندسی شده و ذیل آن، روش و کارکرد اصلاح شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.