به گزارش ایرنا، افشین حبیب زاده روز سه شنبه در هجدهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران گفت: شورای محله از دو منظر قانونی و جایگاه آن در قانون اساسی و نقش مردم درحکمروایی شهری واجد اهمیت است.
وی گفت: شوراهای محل با کار ویژه یاری رساندن به شورای شهر در انتقال مشکلات و نارسایی ها و در نهایت تصمیم سازی برای رفع آنها و در یک کلام افزایش مشارکت مردم در مدیریت امورمحله باید مورد توجه ویژه باشند.
حبیب زاده گفت: این شوراها برخاسته از وظیفه قانونی شوراهای شهر در جلب مشارکت مردم در امور محله و شهر ازطریق تشکیل انجمن ها و نهادهای مردمی است .
وی با بیان اینکه بر اساس اصل هفتم قانون اساسی شورای محل هم عرض شورای شهر و سایرشوراها، از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور است ادامه داد: بدون وجود هر یک از شوراهای مذکور تصمیم گیری و اداره امور کشور با خلل مواجه خواهد شد.
حبیب زاده با اشاره به پشتوانه قانونی شوراهای محل گفت: افزایش اختیارات و واگذاری وظایف محلی به این شوراها می تواند موجب گسترش مشارکت شهروندان و افزایش ضریب نفوذ شورای محل در مدیریت شهر شد.
وی گفت: همچنین تحقق شورای محل موجب پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی خواهد شد.
خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.