به گزارش ایرنا، نسیم رحمت و عنایت باریتعالی با همت بندگان شایسته و خیرخواهش در روز احسان و نیکوکاری بیش از پیش جسم و جان بشر را به نیکی فرا می خواند تا با بسته ای هر چند کوچک ولی با عشق و صمیمیت در رده نیکوکاران قرار گیریم.
زنگ نمادین انفاق(احسان و نیکوکاری) صبح روز چهارشنبه در 207 مدرسه و به صورت نمادین در مدرسه شهید چمران دماوند و پروین اعتصامی شهر رودهن با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.
مهرداد پورفتحی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، در ابتدای این مراسم اظهار کرد: جشن لبخند عاطفه‌ها که با عنوان زنگ انفاق در دماوند نام‌گذاری شده، هدف از آن توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و بخشندگی و آموزش این فرهنگ به دانش آموزان است.
وی افزود: خیران در سطح شهرستان دماوند در قالب ساخت مدرسه، بیمارستان، تهیه جهیزیه و غیره فعالیت می‌کنند و برگزاری این قبیل مراسم‌ها در مدارس به معنای تاکید بر ترویج فرهنگ بخشندگی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه میزان کمک‌های دانش‌آموزی مهم نیست بلکه مساعدت و دستگیری از نیازمندان اهمیت بیشتری دارد، گفت: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری می تواند، آینده سازان کشور با به سوی خیر بودن و نیکی کردن به نیازمندان هدایت کند.
مهدی شعبانی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: شعار جشن عاطفه‌ها در سال جاری 'ماه مهر در انتظار همدلی' است و این مهم نیازمند ترویج فرهنگ کمک به هم نوع و هم کلاسی در کنار کسب تحصیل و دانش است.
وی به کمک‌های جمع‌آوری شده جشن عاطفه ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته با کمک هایی که توسط دانش‌آموزان صورت گرفت، مبلغ 14 میلیون تومان جمع آوری شد که این مبالغ در میان دانش‌آموزان نیازمند در مدارس این شهرستان توزیع گردید.
لازم به ذکر است، شهرستان دماوند دارای 2 اداره آموزش و پرورش بخش دماوند و بخش رودهن می باشد که آموزش و پرورش دماوند، سه شهر دماوند، آبسرد و کیلان با 15 هزار و 338 دانش آموز و 127 واحد آموزشی را تحت پوشش دارد.
آموزش و پرورش بخش رودهن نیز شامل شهرهای رودهن و آبعلی بوده و 11 هزار و 500 دانش آموز با 80 مدرسه و واحد آموزشی را تحت پوشش دارد.
رای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.