مهرداد پورفتحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از مهم ترین اقدامات این نهاد در حوزه آموزش و پرورش، اجرای پروژه مهر است که امسال با شعار 'امید و نشاط دانش آموزی، مدیریت مشارکتی، متکی به اقتصاد بومی و محلی همراه با بصیرت عاشورایی' از فروردین ماه با هدف آماده سازی مدارس، نقل و انتقالات معلمان و دانش آموزان، بررسی مشکلات و رفع آنان و ... آغاز شده است.
وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید در 127 مکان آموزشی و 531 کلاس درس با حضور 15 هزار و 338 دانش آموز آغاز می شود که از این تعداد مدرسه، 107 مورد دولتی و 20 مدرسه غیر دولتی و از بین مدارس دولتی، 88 مدرسه در حوزه شهری و 39 مدرسه در حوزه روستایی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند حوزه شهری دماوند، آبسرد و کیلان را تحت پوشش دارد، گفت: در مدارس شهرستان دانش آموزان پایه اول تا پیش دانشگاهی تحصیل می کنند که از تعداد 15 هزار و 338 دانش آموز، 11 هزار و 125 دانش آموز ایرانی و 4 هزار و 213 نفر اتباع خارجی هستند.
پورفتحی با بیان اینکه تراکم کلاس های درسی 25 نفره بوده و از استاندارد خوبی برخوردار است، گفت: 21 مرکز پیش دبستانی نیز در شهرستان دارای مجوز فعالیت می باشند و 16 کلاس درس 494 نوآموز را تحت پوشش قرار می دهد.
وی تعداد در خصوص نیروهای این نهاد آموزشی نیز گفت: آموزش و پرورش شهرستان دماوند دارای 1049 نفر نیرو بوده از این تعداد 801 نفر رسمی، 212 نفر پیمانی، 1 نفر قراردادی، 9 نفر آزمایشی و 26 نفر سرباز معلم هستند و همچنین این شهرستان دارای 628 نفر دبیر بوده که از این تعداد 187 نفر مرد و 441 نفر خانم هستند.
این مقام مسئول به یکی از اقدامات مهم این نهاد در حوزه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و افزود: تشکیل 5 کارگروه که شامل ساماندهی نیروها، نظارت و ارزیابی، تعمیر و تجهیزات، تبلیغات و ... هستند از جمله اقداماتی بوده که در راستای ساماندهی این حوزه صورت گرفته است.
پورفتحی نصب بنرهای اطلاع رسانی پروژه مهر، المان های شهری، استفاده از فضای مجازی و ایجاد اپلیکیشن موبایل بنام آموزش و پرورش دماوند در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و کاهش مصرف بنر و کاغذ، اجرای طرح هجرت 3 و رنگ آمیزی 50 دردصد از مدارس، انجام 5 هزار متر ایزوگام در 16 مدرسه، ساماندهی سرویس های بهداشتی 40 درصد از مدارس با اعتباری بالغ بر 34 میلیون تومان با اولویت روستاها را از جمله اقدامات پروژه مهر دانست.
وی ادامه داد: چهار مدرسه با مشارکت شهرداری آسفالت شده و 800 میز و نیمکت مدارس شهرستان نیز نوسازی شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند اجرای طرح یادمان شهدا در ورودی این اداره، احداث مرکز رفاهی در روستای آیینه ورزان دماوند با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان را از پروژه های قابل افتتاح در روزهای آتی دانست.

**استقبال 4 هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی
مهرداد پورفتحی با بیان اینکه در حوزه پرورشی، 51 پایگاه تابستانه با استقبال 4 هزار دانش آموز در ایام تابستان فعال بود، گفت: در این ایام 76 ائمه جماعات حضور داشتند و مسابقات قرآنی نیز با حضور 320 نفر برگزار شد که از برندگان استانی و شهرستانی تقدیر به عمل آمد و دو نفر نیز در زمینه احکام مقام کشوری را کسب کردند.
وی 12 اردو باغ موزه دفاع مقدس، 30 اردوی منطقه ایی و استانی، تجهیز 12 مدرسه در سال تحصیلی جدید به کتابخانه با اهدا 240 کتاب از دیگر اقدامات حوزه پرورشی عنوان کرد.
این مقام مسئول ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز در شهرستان، گفت: 20 درصد از مدارس منطقه خیرساز است که در سال جاری یک مدرسه افتتاح و مدرسه دیگر نیز فردا به بهره برداری می رسد.
رئیس آموزش و پرورش دماوند همچنین به احداث یک مدرسه استثنایی و پیشرفت 85 درصدی هنرستان زینبیه به عنوان یک مدرسه مجهز در منطقه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح انرژی خورشیدی از جمله اهداف ما در آینده است تا مدارس برق خود را از طریق این طرح تامین کنند.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.