به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران با پنج نمایش متفاوت میزبان کودکان و خانوده‌های آنان هستند.

*اجرای نمایش های «زیر گنبد طلا» و «دزد قصه‌ها» در فرهنگسرای ابن‌سینا
نمایش «زیر گنبد طلا» به نویسندگی و کارگردانی بهاره میرزاپور از 16 مهرماه تا 12 آبان ماه در فرهنگسرای ابن‌سینا به روی صحنه می‌رود.
در این نمایش راضیه رفیع زاده، سامان فرشیدنیا و مریم علی نیا ایفای نقش می کنند. نوازندگی این نمایش که به صورت زنده اجرا می‌شود را پویا شلطرانی و مهریار قنبری بر عهده دارند.
زیر گنبد طلا داستان کبوتری است که هر سال به دلایل مختلف جوجه‌هایش را از دست می‌دهد، کبوتر با آهویی آشنا می‌شود و آهو به او پیشنهاد می‌کند که برای حل مشکلش عازم سفر شود و مرد خدا را بیابد. زیر گنبد طلا موفق به دریافت هفت جایزه از دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «ضامن آهو» شد.
علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می توانند تا ۱۲ آبان ماه هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت 17:30 به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند.
همچنین نمایش «دزد قصه‌ها» به کارگردانی عباس قاصدزاده و بازی عباس قاصدزاده، نیما فاضلی، اکرم عبدی، مریم رادپور روایتگر داستان باران دختر روستایی است که به دنبال گم شدن کتاب قصه‌ها سفر پرماجرایی را در جنگل و قصه‌های قدیمی همچون کدوقلقله زن، شنگول و منگول، مبارک و طیاره خانم آغاز می‌کند.
علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند تا ششم آبان ماه همه روز به جز شنبه‌ها، ساعت 16 به فرهنگسرای ابن‌سینا مراجعه کنند.

*اجرای نمایش های «رینارد روباهه» و «پهلوان کچل» در فرهنگسرای فردوس
نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری داستان زندگی رینارد، روباه بازیگوش و زبلی را روایت می‌کند که همواره با شوخی‌های افراطی‌اش باعث ناراحتی حیوانات می‌شود و به همین خاطر حیوانات تصمیم می‌گیرند تا او را از جنگل اخراج کنند.
سپیده زینلی، علیرضا زکائی، مژگان مولایی، پویان یزدان جو بازیگران، سپیده زینلی طراحی صحنه و لباس، محمد نجفی آهنگسازی، مریم سلطانیان مترجم این گروه نمایشی هستند.
علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند همه روزه تا پایان آبان ماه به جز جمعه‌ها ساعت 16 به فرهنگسرای فردوس به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، چهارراه مخابرات مراجعه کنند.
براساس این گزارش، نمایش «پهلوان کچل» به کارگردانی سحر پورفرج و نویسندگی مجتبی خمسه داستان حسن کچل را روایت می‌کند که با خرید دستمال قدرت تصور می‌کند که همچون مرد عنکبوتی و بتمن می‌تواند قهرمان باشد اما با دیدن بی‌تفاوتی مردم تصمیم می‌گیرد کاری کند تا مردم به او توجه کنند و او را قهرمان بدانند.
این نمایش در جشنواره های تئاتر شهر و ماه موفق به دریافت جوایز بهترین نویسندگی، کارگردانی، بازیگری مرد برای بازی محمد نوحیان، علی پویا قاسمی و امیرحسین پسندیده و بازیگری زن برای بازی ندا نوری و ملیحه مقیمی و همچنین بهترین موسیقی به سرپرستی امیرحسین انصافی شده است.
بازیگران و عوامل این نمایش عبارتند از مجتبی خمسه، محمد روستا، محسن بان ور، محبوبه تفضلی، هیراد محمدی؛ بازیگردان و طراح صحنه مجتبی خمسه، طراح لباس: سحر و ساناز پورفرج، طراح گریم: لیلا پریشان و نوازنده: امیرحسین انصافی.
علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند تا پایان مهرماه همه روزه ساعت 18:30 به فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند.

*اجرای نمایش «چوپان و چوب جادویی» در مجتمع فرهنگی هنری نور
این نمایش به کارگردانی محمدحسین داداش نیا و بازی مونا کوشش، دلبر کریمی، ریحانه حاجی آبادی و شهاب حسینی روایتگر قصه چوپانی است که به وسیله چوب جادویی مانع آسیب رساندن گرگ به بره‌هایش می‌شود.
علاقه‌مندان برای تماشای نمایش «چوپان و چوب جادویی» می‌توانند همه روزه تا پایان آبان ماه ساعت 18 به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در بزرگراه آیت‌الله کاشانی، بعد از پل حکیم مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.