به گزارش خبرنگارایرنا، علی اعطاروزسه شنبه در پایان یازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ،ری و تجریش در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع به قانونی در سال 1322 برمی گردد که براساس آن واگذاری ها برای بهره برداری و نه تملک چه به صورت رایگان و چه به صورت شرایط معین باید به تصویب انجمن شهر در آن زمان و در زمان حاضر به تصویب شورای شهر برسد.
وی ادامه داد:طرحی که امروز مطرح شد مشخصا در این راستا بود که رویه واگذاری ها خلاف متن صریح قانون بوده است و شورا از این واگذاری ها اساسا بی اطلاع بوده و مصوباتی وجود داشته که این اختیار را به شهرداری تفویض کرده است که این مطلب مغایر با نظر شورا بود.
اعطا افزود: امروز در صحن تصمیم گیری شد که تمامی واگذاری ها حتی بهره برداری ها چه به صورت رایگان و چه به صورت معین باید به شورای شهر ارسال شود و مجوز را شورا صادر کند.
به گفته وی، با توجه به این موضوع احتمال افزایش حجم کار شورا بود که در نهایت کلیات طرح با 13 رای تصویب شد و در مورد جزییات در جلسه بعد تصمیم گیری می شود.
وی گفت: لایحه 2 فوریتی از سوی شهرداری تهران با موضوع اصلاحیه مصوبه تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران نیز مطرح شد که یک فوریت آن تصویب شد و در اولین جلسه در دستور کار برنامه و بودجه قرار می گیرد.
وی همچنین در خصوص جلسه عصر امروز اعضا شورای شهر با شهردار تهران نیز گفت: دستور این جلسه غیرعلنی موضوع انتصابات در شهرداری تهران است و هیچ مصوبه ای نخواهد داشت و صرفا برای همفکری است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.