به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژاد بهرام در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش که به منظور بررسی سازوکارهای اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان برگزار شد،گفت: متاسفانه این نکته که قرار است مردم در جایگاه مالک این مبحث را اجرا کنند به فراموشی سپرده شده و به نظر می رسد که حلقه مفقوده مبحث 22 مردم هستند که دیده نشده اند.
وی گفت: علاوه بر شهروندان، حضور اصناف و تشکل ها به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی در جلسه خالی است.
نژادبهرام افزود: شاید اگر مردم به عنوان ذینفعان اصلی در این مبحث بیشتر دیده می شدند ما دیگر دغدغه اجرا و عدم همکاری شان را نداشتیم.
وی عنوان کرد: راهکارهای ارائه شده در خصوص مبحث 22 تاکنون بیشتر بر رویکردهای سلبی - تنبیهی متمرکز شده و از توجه به اقدامات تشویقی - انگیزشی غافل شده ایم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه مبحث 22 مقررات ملی ساختمان تاکنون به صورت کامل و صحیح اجرا نشده است، اقدام به اصلاح، بازبینی و رفع نواقص آن را اقدامی غیر کارآمد دانست و تاکید کرد که اگر قرار به بازنگری هم باشد، نیازمند بازنگری تشویقی است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، پس از اعمال سیاست های تشویقی برای بازه زمانی خاص، الزام همسایگی می تواند راهکار مناسبی برای اجرایی کردن مقوله نگهداری و مراقبت از ساختمان ها به شمار آید.
وی به اهمیت بهره گیری از ظرفیت سازمان هایی از جمله، سازمان آب، برق و گاز تاکید و اظهار کرد: با توجه به این که نهادهای فوق اجازه ورود به منازل را دارند، می توان با اعمال اصلاحات لازم در قوانین و مقررات موجود، بخش مهمی از بازرسی ها و پایش ها از این طریق انجام گیرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.