به گزارش ایرنا، بهاره آروین روز یکشنبه در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: میلیارد ها تومان هزینه می شود تا بی پناه ترین انسان ها را از جلو چشم دور کنند.
وی با بیان اینکه کودکان کار ناخواسته و به اجبار به دنیای سرد و خشن بزرگسالان پرتاب شد‌ه‌اند اظهار کرد: چندین دستگاه جمع شده‌اند تا این جاماندگان از کودکی و مهر را از جلوی دیدگان دور کنند تا مبادا اسباب دل‌مشغولی‌‌ شوند.
وی افزود: براساس اعلام مسئولین سازمان بهزیستی حدود 90 درصد کودکان کار که از سطح شهر جمع آوری می‌شوند، دارای سرپرست و خانواده هستند که خانواده ها برای گرفتن فرزندان خود باید به مراکز نگهداری موقت مراجعه ‌کنند.
وی گفت: فرآیند جمع آوری این کودکان به گونه ای است که خانواده‌ها پس از پیدا کردن فرزند خود، باید به دادگاه رفته و تعهد بدهند که فرزندشان دیگر کار نخواهد کرد و بعد حکم قضایی آزادی و بازپس‌گیری فرزندشان را بگیرند.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شیوه جمع آوری کودکان کار، چرخه‌ای معیوب، بی‌ثمر و سرشار از هزینه‌ مالی و روانی است افزود: بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، 60 تا 70 درصد کودکان کار غیرایرانی هستند.
آروین گفت: در خصوص کوکان کار به گونه ای رفتار می شود که چون نمی توانیم علت را از بین ببریم، برای چند صباحی که شده معلول را حذف می کنیم.
وی تاکید کرد: جمع‌آوری و انتقال اجباری کودکان به مراکز نگهداری موقت نه عقلانی است، نه اخلاقی و نه قانونی.
وی تصریح کرد: گیریم که قانون حکم بر ممنوعیت کار کودک داده، برچه مبنا قربانی یک جرم را به گروگان می‌گیرند تا مسئول و سرپرست مربوطه بیاید و تعهد بدهد که کار کودک را متوقف می‌کند.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار تهران به عنوان یک شخصیت فرهنگی و با سابقه در حوزه آموزش و پرورش درخواست می کنم ابتکار عمل را در این حوزه به دست گرفته و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و فرمانداری تهران، طرح‌های مبتنی بر ارایه مشوق را به جای طرح‌های تنبیهی اجرا کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهران/7244/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.