به گزارش ایرنا ، عباسعلی سعیدیان همزمان با هفته دفاع مقدس در همایش اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس که روز دوشنبه با حضور صاحبان صنایع در کارخانه شیروارنای ورامین برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : امام راحل ، دفاع مقدس را نعمتی الهی یاد کردند که توانست این باور را درجهانیان ایجاد کند که ملت ایران می تواند با تکیه بر توان خویش بر تمامی مشکلات فائق آیند.
وی افزود : عراق در جریان جنگ تحمیلی تلاش داشت که ایران اسلامی را اشغال کند غافل از آن که انقلاب اسلامی ما ریشه در فرهنگ عاشورای اباعبدالله الحسین دارد و این فرهنگ با معادلات دنیایی در هم نمی شکند.
سعیدیان اظهار کرد: اقتدار ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا مردان نظامی و سیاسی ایران اسلامی در عرصه های مختلف از جمله مقابله با گروه های تروریستی تکفیری داعشی به پیروزی برسند.
وی بیان کرد: فرهنگ عاشورایی ملت ایران در زمان جنگ باعث شد تا رزمندگان اسلام با کمترین امکانات دفاعی و نظامی بر دشمن فائق آیند و امروز نیز با تکیه بر خودباوری و توان داخلی ، به جدید ترین تجهیزات مجهز شوند.
معاون فرماندار ورامین در بخش دیگری از سخنان خود از ایثار اتحاد و همدلی به عنوان رمز موفقیت و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی یاد کرد افزود : مردم ایران در سایه همدلی و اتحاد در جبهه های نبرد حق علیه باطل به پیروزی دست یافتند و امروز نیز با تکیه بر این مهم ، بر تمامی مشکلات فائق آمده ند.
وی مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) را احیا امر به معروف ونهی از منکر و زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی خواند و افزود : تمامی عزاداران سید و سالار شهیدان وظیفه دارند تا علاوه بر زنده نگه داشتن فلسفه قیام عاشورای حسینی، روش و منش و سبک زندگی امام حسین(ع) را به عنوان الگوی رفتاری خود قرار دهند و آن را در زندگی عملی کنند.
سعیدیان افزود : آسیب های اجتماعی جامعه اسلامی ، متناسب با فرهنگ عاشورایی و مکتب اسلامی نیست و باید در این ماه با درک عمیق از فضائل اخلاقی امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا ، با بصیرت و شناخت ، این مشکلات را کاهش داد.
وی با تأکید بر لزوم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: همان فرهنگی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل توانست باعث پیروزی رزمندگان اسلام شود در حوزه اقتصاد نیز می تواند کشور را به شکوفایی برساند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزود : موتور محرکه اقتصاد کشور ، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است که باید با بررسی مشکلات و موانع توسعه اقتصادی کشور ، با تکیه بر توان داخلی باعث شکوفایی اقتصاد کشور شد.
وی بیان کرد: بیکاری ، مشکلات و آسیب های اجتماعی فراوانی را به همراه دارد و مسائلی مانند طلاق ، زائیده بیکاری است بنابراین باید با توجه بیشتر به مشکلات تولید کنندگان و کمک به توسعه فعالیت های تولیدی ، فرصت های شغلی پایداری را در جامعه ایجاد و مشکل بیکاری را برطرف کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.