به گزارش روز جمعه ایرنا از خانه شهریاران جوان، ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحدماریا دوتسنکو در این نشست ضمن ابراز رضایتمندی خود از فعالیت های جوانان در خانه شهریاران جوان به نقل از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: در زمان ناامنی جوامعی که به نظر متفاوت می آیند و به راحتی قربانی می شوند، اجازه دهید با ایجاد پل با یکدیگر وحشت را به امید تبدیل کنیم.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد افزود: امسال روز بین المللی صلح متمرکز بر بسیج مردم به ویژه جوانان برای به نمایش درآوردن حمایت از پناهندگان و مهاجران است، این روز روزی است که مردم را گردهم می آورد و به آنها انسانیت مشترکشان را یادآوری می کند.
دوتسنکو خطاب به جوانان گفت: شما جوانان نقش مهمی برای ایفاکردن دارید، به طور مثال می توانید برای کمک به پناهندگان و مهاجران در جوامع و شهرهای خود داوطلب شوید و گام موثری در جهت صلح بردارید.
در بخش دیگر این نشست با محوریت نقش جوانان در آینده پژوهی و صلح شهری، محمدابراهیم مداحی رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جوانان یک فرصت اند نه تهدید و باید همه توانایی ها و امکانات خود را برای شکوفایی این قشر از جامعه به کار بگیریم چرا که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز جوانان هفده، هجده ساله از کشور دفاع کردند اما امروزه در تصدی مسئولیت ها جای جوانان بسیار خالی است.
وی افزود: برگزاری چنین نشست هایی برای بیان دغدغه ها، تبدیل شدن به مطالبه گری و سپس به عزم ملی بسیار مهم است.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز در این نشست با بیان اینکه جوان سرمایه اجتماعی برای همه خانواده ها و جوامع است، اظهار کرد: بیش از 50 درصد جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند، ایران یک کشور جوان است و باید به این ظرفیت ها ببالیم و از آن استفاده کنیم.
وی گفت: جوانان در سراسر دنیا طیفی با انگیزه، پر انرژی، توانمند، خلاق، ایده پرداز و تلاشگر هستند که برای رسیدن به اهداف و ساختن آینده ای مطلوب تلاش می کنند.
صدراعظم نوری افزود: جوانان همیشه برای رسیدن به بهترین راه اهداف خود را نقد و ارزیابی کرده و مسائل را به چالش می کشند که باید به نقد جوانان ارج نهاده شود و زمینه برای نقدها فراهم شود.
وی، جوان را نماد صلح، پیشرفت، توسعه و نماد نفی خشونت و افراطی گری دانست و گفت: جوان راه توسعه کشور است و باید از او پشتیبانی و حمایت کرد.
این نشست به همت خانه شهریاران جوان شهر تهران برگزار شد و آتنا ناصری نایب رئیس خانه روانشناسان و مشاوران حرف یاوران، منصوره عبدی مشاور رئیس و مسئول امور فرهنگی بنیاد نخبگان استان تهران، لادن تیموری طولابی عضو هیات علمی انیستیتو پاستور ایران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محمد ابویی مدیرعامل خانه شهریاران جوان نیز در آن حضور داشتند.
21 سپتامبر(30 شهریورماه) روز جهانی صلح نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.