به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین افزود: توطئه‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در برابر ملت بزرگ ایران، بیشتر نمایان می شود.
وی اظهارکرد: انقلابی بودن مجمع تشخیص مصلحت در پیگیری و راهبری سیاست های کلی نظام به معنای واقعی، انقلاب اسلامی ایران را حفظ می کند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند محمع بایستی انقلابی عمل کند و انقلابی باقی بماند.
وی بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابتکارات معمار کبیر انقلاب اسلامی محسوب می شود و فلسفه اصلی شکل گیری آن ارائه راه‌ حل عملی برای رفع معضلات کشوراست.
خطیب جمعه خمین به آیین های سوگواری ابا عبدالله الحسین اشاره کرد و گفت: برگزاری این گونه سوگواری ها باید منجر به شناخت عمیق مکتب اهل بیت به ویژه برای نسل جوان شود.
امام جمعه خمین بر اهمیت نقش هیات های مذهبی در شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: معنویت بخشی و ارتقای اخلاق اسلامی و شناخت مکتب اهل بیت، از اهداف مهم مجالس سوگواری ائمه اطهار است.
خطیب جمعه خمین گفت: همه مسئول هستیم و باید از ورود برخی بدعت های نادرست در آیین های سوگواری سرور و سالار شهیدان جلوگیری کنیم.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به روز خانواده نیز اشاره کرد و افزود: در دین اسلام خانواده یکی از مهم ‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن بسیار سفارش شده است.
وی ادامه داد: خانواده های مذهبی و مقید به اسلام بنیان محکمی دارند و هر خانواده ای که از اسلام و اموزه های دینی فاصله می گیرد، بیشتر دچار مشکلات می شود.
خطیب جمعه خمین به حادثه تروریستی داعش در عراق اشاره کرد و افزود: در حادثه تروریستی داعش چندین نفر از زائران ایرانی و عراقی به شهادت رسیدند که نشان از تضعیف گروه‌های تکفیری و تحکیم و استواری جبهه مقاومت است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و نماز جمعه در 2 شهر آن برگزار می شود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.