سمانه نایینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشن در قالب جشنواره ای با حضور بیش از ٣٠ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه های سلامت، آسیب های اجتماعی، معلولین، کودکان کار، کارتن خوابی و اعتیاد، کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و بازمانده از تحصیل، صرع، سندرم داون، سرطان، بیماری های خاص و نادر، ایدز با همکاری شهردار منطقه یک همزمان با عید غدیر خم دربوستان نیاوران برگزار شد.
وی حضور جدی و فعال سازمان های مردم نهاد را از نقاط قوت جشن بخشش 3 عنوان کرد و گفت: این سازمان ها علاوه بر حضور در غرفه ها و ارائه محصولات و توانمندی های مددجویان، به صورت مستقیم در محتوای جشنواره نقش داشتند.
نایینی با بیان اینکه بخشش، گذشت و نوع دوستی هدف اصلی جشنواره «بخشش» است، افزود: در جشن بخشش 3، غرفه اهدای عضو با همکاری واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، بیمارستان مسیح دانشوری برپا شد که مخاطبان با مراجعه به این غرفه و پرکردن فرم اهدا، بخشش و زندگی را تمرین کردند.
وی گفت: حضور مداوم خانواده های اهدا کننده و گیرنده عضو تاثیر مهمی در فرهنگسازی اهدای عضو دارد.
نایینی اظهار کرد: همچنین در جشن بخشش با مشارکت کانون حمایت از خانواده زندانیان تلاش شد تا علاوه بر ترغیب و دعوت از مخاطبان به کمک در پرداخت دیه و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با شماره گیری #1414*733*، مفهومی عمیق از بخشش به مخاطبان ارائه شود.
مسئول جشنواره «بخشش» افزود: همچنین مخاطبان می توانستند با مراجعه به غرفه طلوع بی نشان ها و نهال مهر و اهدای یک کیف محتوی لوازم التحریر مورد نیاز، همیار تحصیل کودکان مناطق صفر مرزی باشند.
وی با اشاره به ضرورت توجه به کودکان بی سرپرست در سیره امیرالمومنین، غرفه «عترت فاطمی» و پذیرش سرپرستی مالی کودکان سادات بی سرپرست را یکی دیگر از بخش های جشنواره بخشش عنوان کرد.
مسئول جشنواره «بخشش» با اشاره به حمایت مادی و معنوی این جشنواره از سازمان های مردم نهاد و خیریه ها گفت: بسیاری از مددجویان خیریه ها به عنوان همکاران در این پروژه با ما همراهی کردند.
نایینی با اشاره به پایین بودن سطح نشاط عمومی در جامعه امروز افزود: متاسفانه عواقب نگران کننده ای مانند اعتیاد یا خشونت، جامعه را تهدید می کند که ما تلاش می کنیم با برگزاری جشنواره بخشش، ضمن ایجاد فضایی سرگرم کننده و نشاط آور، اهداف مهم اجتماعی و بخشش و گذشت و نوع دوستی را به انسان ها یادآوری کنیم.
وی گفت: برای برگزاری «حماسه بخشش» در ایام محرم با برخی سازمان ها در حال مذاکره هستیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.