به گزارش روز شنبه ایرنا از شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر که با حضور شهردار تهران، وزیر آموزش و پرورش، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از معاونان شهرداری برگزار شد، افزود: دانش آموزان می توانند محصولات مورد نظر خود با استفاده از بن های توزیع شده را از 30 فروشگاه شهروند تهیه کنند.
وی اظهار کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته پیش از آغاز مهر نمایشگاه «بازباران» را با هدف کمک به خانواده های کم بضاعت و تشویق به استفاده از محصولات ایرانی برگزار خواهیم کرد.
عبدالهی با اشاره به تدوین مصوبه ای در سال 89 در راستای حمایت شهرداری تهران از مدارس اظهار کرد: برای بهسازی و حمایت از مدارس، 33 میلیارد تومان اعتبار که 40 درصد آن عمرانی، 20 درصد تجهیزاتی و 40 درصد برنامه ریزی است، در نظر گرفته شده که آسفالت مدارس، تعمیر سقف کلاس و تعمیر سرویس بهداشتی از جمله این اقدامات است.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در بخش برنامه ای کلاس های آموزشی مختلف در مساجد و سراهای محلات برگزار می کند، گفت: این نهاد برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از 10 تیر تا اول شهریور 11 برنامه و سرفصل آموزشی و تفریحی را در 88 مدرسه پایتخت اجرا کرد.

*اختصاص 150 عرشه فرهنگی به تبلیغات استقبال از مهر
عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران نیز درادامه این جلسه با تشریح اقدامات این سازمان برای سال جدید تحصیلی گفت: 150 عرشه فرهنگی و پرتال شهر تهران به تبلیغات اول مهر و بازگشایی مدارس اختصاص یافته و شعار امسال سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز «با مهر رو به فردا» است که بر تمامی طرح ها حک می شود.

* اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در آستانه بازگشایی مدارس با طرح استقبال از همیاران مهر
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه با تشریح اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی گفت که بخشی از اقدامات ما عملیاتی و اجرایی با تاکید بر بحث ایمنی است.
وی افزود: ساماندهی علائم افقی و عمودی در اطراف مدارس، کنترل و نظارت بر سرویس مدارس، همکاری در ارائه برچسب مدارس، بازدیدهای میدانی از سرویس مدارس، حضور فعال پلیس و استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری از اقداماتی است که همزمان با آغاز مهر از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بخش دیگری از اقدامات این نهاد برای سال جدید تحصیلی فرهنگی و آموزشی است، اظهار کرد: آموزش ایمنی ترافیک برای دانش آموزان را در طول سال در مدارس پیگیری می کنیم، آموزش اولیا و مربیان و سرویس مدارس نیز از دیگر برنامه های ما در طول سال تحصیلی است که به طور جدی پیگیری می شود.
مهماندار با اشاره به اجرای طرح استقبال از همیاران پلیس گفت: این طرح برای نخستین بار در تهران اجرا می شود و قرار است در قالب این طرح از دانش آموزان در تقاطع ها و چهارراه ها استقبال کنیم.
براساس این گزارش، محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه امیدواریم با همکاری شهرداری تهران در موضوعات مختلف آموزشی به مدل های جدیدی دست یابیم که برای سایر استان ها قابل بهره برداری باشد، گفت: به رغم همه تلاش ها، در حال حاضر آموزش و پرورش کشور از یک پدیده نامیمون رنج می برد و آن این است که دیوارهای مدارس ما بسیار بلند است.
وی افزود: این امر به آن معنا است که آنچه در مدرسه اتفاق می افتد با آنچه در جامعه اتفاق می افتد 2 چیز کاملاً جداست، به همین دلیل، مدارس ما امروز بسیار خشک است و جذابیت لازم را برای دانش آموز ندارد.
بطحائی با تاکید بر ضرورت ارتباط مدرسه با جامعه افزود: با حضور آقای نجفی به عنوان شهردار تهران امیدوارم که بتوانیم نوع ارتباط آموزش و پرورش را به گونه ای پیش ببریم که دانش آموزان آموزش های شهروندی را به خوبی فرا بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در آستانه شروع سال جدید تحصیلی بیان کرد: این اقدامات نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان است و تبلیغات محیطی و بصری کمک شایانی به انتقال این مفاهیم به جامعه می کند، ما آمادگی داریم تا با کمک شهرداری تهران این پیام ها را از حیث محتوا کمی غنی تر کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.