سید حسین هاشمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان وعشایر استان تهران که در شهرستان ملارد در حال برگزاری است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدید 2 ساعته خود از این نمایشگاه دستاوردها و محصولات تولیدی جامعه عشایری و روستایی را نسبت به سال گذشته بهتر و با کیفیت تر دیدم.
وی بیان کرد: هر چقدر در مناطق روستایی و عشایری شغل و تولید ایجاد شود از مهاجرت این افراد در شهرها جلوگیری می کنندو هم به توانمندسازی جامعه روستایی وعشایری کمک خواهد شد.
استاندارتهران هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی تولیدات جامعه روستایی و عشایری به مردم اعلام کرد و افزود: با برپایی این نمایشگاهها مردم با محصولات متنوع، با کیفیت و قیمت مناسب جامعه عشایری و روستایی آشنا می شوند و می توانند در این نمایشگاه محصولات متنوع خود را خریداری کنند.
وی یادآور شد: نسبت به دوره های گذشته نمایشگاه توانمندیهای جامعه روستایی و عشایری استان تهران با ابتکار و کیفیت بهتری در حال برگزاری است.
همچنین مدیرکل امورعشایراستان تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پنجمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایراستان تهران به همت استانداری تهران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تا روز جمعه در شهرستان ملارد در حال برگزاری است.
سیروس نصیری افزود: در این نمایشگاه عشایر شهرستان های فیروزکوه، شمیرانات، ری، پاکدشت، پیشوا و ملارد با برپایی سیاه چادرهای عشایری و اجرای آئین های سنتی و محلی و به نمایش گذاشتن تهیه محصولات لبنی و پروتئینی دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 120 غرفه دایر است و مردم شرکت کننده در این نمایشگاه علاوه بر خرید محصولات سالم جامعه عشایر و روستائیان می توانند با آخرین دستاوردها و ظرفیت های جامعه عشایری و روستائیان استان تهران آشنا شوند.
پنجمین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستائیان استان تهران سه شنبه چهاردهم تا روز جمعه 17 شهریورماه از ساعت 9 تا 20 در سه راهی اندیشه مجتمع ورزشی شهید ثمری دایر است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.