به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان مالک، حکم پلمب این واحد آموزشی را به دلیل عدم پرداخت اجاره بها گرفته است.
پدر یکی از دانش آموزان این دبستان به خبرنگار ایرنا گفت: دبستان پسرانه قدس با 60سال قدمت در میدان منیریه(کوچه بنکدار) متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است که آموزش و پرورش منطقه 11 برای پرداخت اجاره ملک دچار مشکل شده است.
وی افزود: آموزش و پرورش منطقه 11، حدود 3 سال اجاره این ملک را پرداخت نکرده و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز بابت اجاره بها به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان، حکم پلمب این دبستان را گرفته است.
وی با اشاره به تحصیل 800 دانش آموز در دبستان پسرانه قدس اظهار کرد: تمامی دانش آموزان در این دبستان ضمن ثبت نام، روپوش تهیه کرده و کتاب های درسی را نیز سفارش داده اند که مالک در آستانه بازگشایی مدارس، این دبستان را پلمب کرده است.
وی گفت: حدود 40 نفر از اولیای دانش آموزان دبستان پسرانه قدس برای جلوگیری از پلمب این دبستان تجمع کردند.
وی با اشاره به حضور ماموران انتظامی برای اجرای حکم پلمب دبستان افزود: مدیر
دبستان و وکلای سازمان اوقاف در حال مذاکره برای حل مشکل هستند.
به گزارش ایرنا، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که پرونده حدود 60 ملک متعلق به این سازمان در تهران برای قلع و قمع و خلع ید در دستگاه قضایی تشکیل و درحال رسیدگی است.
به گفته وی، آموزش و پرورش شهر تهران بیش از 3 هزار قطعه ملک دارد که برای تعداد زیادی از این املاک با شکایت مالکان، حکم قلع و قمع و خلع ید صادر و یا پرونده قضایی تشکیل شده است.
باقری با اشاره به اینکه تمامی مدارس شهر تهران برای استفاده در سال تحصیلی جدید آماده شده اند اظهار کرد: متاسفانه و در آستانه بازگشایی مدارس، برای حدود پنج مدرسه که ملک آنها متعلق به سازمان ها و نهادهایی از جمله بنیاد شهید و سازمان اوقاف و امور خیریه است، حکم خلع ید صادر شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.