به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز شنبه در روستای احمدآباد وسط از توابع بخش مرکزی ورامین برگزار شد ، آئین رونمایی از طرح روستا تعاون از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
فرماندار ورامین در این مراسم گفت: مهمترین برنامه دولت یازدهم و هدف گذاری دولت دوازدهم ، توجه ویژه به روستاهاست که این امر در حوزه های مختلف روستایی خود را به نمایش گذاشته است.
محدرضا یوسفی افزود: طی چهار سال گذشته، دولت بهترین و بیشترین خدمات را در مناطق روستایی شهرستان ورامین ارائه کرده است و تمامی روستاهای ورامین از نظر کارهای زیر بنایی ، بنیاد مسکن ، به سازی ، آسفالت و مبلمان روستایی از خدمات بی نظیر برخوردار شده اند.
وی اظهار کرد: هر چند که تأمین زیرساخت های زندگی در مناطق روستایی مهم است و باعث کاهش مهاجرت به مناطق روستایی می شود ولی مهمترین اصل در ماندگاری روستائیان، اقتصادی کردن روستاهاست چرا که اگر چرخ اقتصاد روستا نچرخد ، کارهای زیر بنایی دوام نمی یابند.
فرماندار ورامین افزود: برای رونق بخشیدن به روستاها چاره ای جز توجه کردن به استعدادها و کارکردهای روستائیان نداریم و باید از این ظرفیت ها برای رونق اقتصاد و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
وی با اشاره به این که روستاهای ورامین از ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی برخوردارند اظهار کرد: روستائیان ورامین در هر هکتار 7 هزار و 200 کیلوگرم کلزا برداشت کرده اند در صورتی که میانگین برداشت در کشور 2 هزار و 200 کیلوگرم است.
یوسفی گفت: هم اکنون 18 روستای شهرستان ورامین با ظرفیت های مختلفی همچون تولید محصولات زراعی، دامی و فرش آماده تشکیل روستا تعاون است و به زودی این روستاها نیز با مشارکت اهالی صاحب تعاونی می شوند.
وی افزود: روستای احمدآباد ورامین ، مهمترین مرکز تولید سفال استان تهران است که با شکل گیری این تعاونی می تواند به شهرک سفال استان تهران تبدیل شده و زمینه ایجاد فرصت های شغلی و گردشگری را برای منطقه فراهم سازد.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.