به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رباط ‌کریم با اشاره ظرفیت‌های موجود در استان تهران افزود: استان تهران 14 میلیون جمعیت دارد که از این تعداد بیش از 70 درصد آن مهاجر هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌‌های موجود در استان تهران 53 درصد مالیات‌ها در تهران اخذ می‌شود.
امامی امین به ظرفیت‌های شهرستان رباط ‌کریم اشاره و اظهار کرد: از 6 شهرک صنعتی و 2 هزار واحدی تولیدی که در رباط ‌کریم وجود دارد تنها 40 درصد آنها فعال هستند که دلیل این فعالیت کم، وجود نگاه سنتی به موضوع اشتغال است.
وی گفت: باید هماهنگی درستی میان درآمد و هزینه‌های خود در تولید داشته باشیم، ما مکلف هستیم توجه تولیدکنندگان را به بازارهای خارجی جلب کنیم.
معاون امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه کشور عراق حیات سیاسی و امنیتی خود را از ایران دارد گفت: بیشترین واردات کشور عراق و بخش اعظم بازارهای این کشور در اختیار ترکیه‌ قرار دارد.
وی با بیان اینکه عبور از قانون در جایی که برای ایجاد اشتغال مانع ایجاد می‌کند ضروری است گفت:‌ اگر امروز در رباط‌ کریم روستایی وجود دارد که نیرو جذب می‌کند، باید این تجربه را به سایر نقاط نیز تعمیم داد.
معاون اقتصادی استاندار تهران با تأکید بر شناساندن ظرفیت‌های گردشگری تصریح کرد: گردشگری از ظرفیت ها و بسترهای مناسب برای توسعه همه جانبه است و باید دراین زمینه بیش از پیش سرمایه گذاری کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.