سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در پایان نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد که این شهرک دارویی با اعتبار پیش بینی شده یک هزار میلیارد تومانی ساخته می شود.
به گفته او در این شهرک 40 هکتاری قرار است 32 واحد تولیدی دارو مستقر شوند.
وی اظهار کرد: احداث شهرک های تخصصی در بخش های صنعتی و تولیدی از سیاست های استان تهران برای ساماندهی صنایع و صنوف است و با توجه به اینکه افزون بر 200 هزار واحد صنفی غیرمجاز در تهران داریم و از طرفی قانون منع احداث صنایع و واحدهای صنفی تا شعاع 120 کیلومتری تهران، این رویه را در دستور کار داریم.
هاشمی گفت: برای سال 95 پیش بینی می کنیم که حدود 130 هزار شغل در استان تهران ایجاد شود که از این تعداد 55 هزار شغل در بخش های صنعتی می باشد اما ترجیح ما این است که تمرکز بیشتری روی حوزه های کشاورزی و صنایع غذایی داشته باشیم.
به گفته استاندار تهران و بر اساس برنامه ای که در دستور کار مسئولان صنعتی استان قرار دارد، امسال یکی از اولویت ها تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت بین 60 تا 80 درصد است ضمن اینکه انتظار ایجاد حدود 34 هزار شغل از بخش تعاونی استان نیز در برنامه ریزی ها قرار دارد.
وی گفت: به دلیل اینکه ممکن است آمارهای اشتغال در بخش های تعاونی و صنایع همپوشانی داشته باشد، قرار است کمیته ای ویژه برای احصای و تفکیک آمارهای این 2 بخش تشکیل شود.
هاشمی همچنین از نقش پررنگ صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه صادراتی استان تهران سخن گفت و اظهار کرد که از میزان حدود 14 میلیارد دلاری صادرات خدمات از استان تهران در سال گذشته، 6 میلیارد دلار را خدمات فنی و مهندسی تشکیل می دهند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری انتشاردهنده:موسی فعالیان
6539 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.