رئیس کمسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز خبرداد: برخی بانک ها در شرایط رکود، از واحدهای مشکل دار جرائم پلکانی دریافت می کنند که موجب بحرانی تر شدن وضعیت این واحدها می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه ی آذربایجان شرقی، محمدباقر شریف زاده عصر در سی‌امین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: با توجه به وفور صنایع غذایی در استان، فرصت مناسبی است تا کمیته ای ویژه در ارتباط با کشور قطر یرای تامین مواد غذایی مورد نیاز تشکیب شود تا صنایع استان از این فرصت بهره مندی لازم را کسب کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که برخی از مصوباتی توسط بانک مرکزی اعلام شده است با بی توجهی برخی بانک ها مواجه بوده است، عنوان کرد: برخی بانک ها نسبت به این مصوبات شانه خالی می کنند، به همین دلیل برخی واحدهای تولیدی با مشکل مواجه می شوند.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان با انتقاد از برخی بانک ها که به دریافت جرائم پلکانی از واحدهای تولیدی مشکل دار می پردازند، اعلام کرد:شایسته نیست برخی بانک ها در شرایط رکود، از واحدهای مشکل دار جرائم پلکانی دریافت کنند چرا که باعث بحرانی تر شدن وضعیت این واحدها از قبل می شوند.خواستار حذف جرائم پلکانی بانک ها طبق مصوبه ی بانک مرکزی هستیم.

وی با اشاره به بخشنامه ی بانک مرکزی که هرگونه مسدودی به عنوان ترمیم سود خلاف قانون است، خاطر نشان کرد:برخی بانک ها در کنار ارائه ی تسهیلات خلاف قانون عمل و اعتنایی نمی کنند.بخشی از تسهیلات را نیز مسدود می کنند.خواستار اصلاح چنین کارهایی  در استان هستیم.

شریف زاده خاطر نشان کرد:براساس نامه ای که به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرستاده ایم، از نمایندگان تقاضا داریم بخشی از جرائم بانکی پلکانی واحدهای تولیدی که خلاف قانون است، از محل هدفمندی یارانه های بخشوده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.