به گزارش جماران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح الغا برای قوانین سال های 1285 تا 1309 موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه و با 165 رای موافق، 19 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر با کلیات طرح الغاء برخی قوانین از تاریخ 18 شهریور 1285 تا 30 اسفند 1309 موافقت کردند. 
نمایندگان همچنین ماده واحده این طرح را نیز با 154 رای موافق، 37 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند. 
در ماده واحده این طرح آمده است: به موجب این قانون، تمامی قوانین و تصمیمات قانونی از تاریخ 18 شهریور 1285 تا 30 اسفند 1309به شرح زیر اعم از اینکه اجرا شده یا اجرای آن متوقف شده یا موضوع آن منتفی شده و یا به موجب قانون لاحق نسخ ضمنی شده باشد، منسوخ اعلام می گردد. 
گفتنی است که این طرح، 584 قانون را شامل می شود که درباره موارد مختلفی از جمله، آموزش، میراث فرهنگی، هنر، اوقاف، آیین دادرسی، اداری و استخدامی ارتباطات،‌اساسی، امورامنیتی، امور انتظامی، انتخابات، انرژی،‌بازارهای مالی، بهداشت و درمان،‌تجارت و بارزگانی، ثبت، جرائم و مجازات ها، حمل و نقل، رسانه های عمومی، رفاه و تامین اجتماعی،‌شوراها و شهرداری ها،‌ صنعت، عمران، مالی عمومی، عوارض غیردولتی، قانونگذاری، کشاورزی، مالیه عمومی، مدنی، معاهدات و سازمان بین المللی، معدن و نیروهای مسلح را در بر می گیرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.