علیرضا جاوید روز چهارشنبه در آیین بهره برداری همزمان از زیرگذر ضربعلی زاده و هفت پروژه عمران شهری افزود: تونل شهدای غزه در فضای زیر سطحی جنگل های چیتگر قرار دارد که بعد از پروژه مترو یکی از بزرگترین پروژه های زیرزمینی پایتخت است.
وی با اشاره به اینکه احداث حدود 170 پروژه عمرانی طی 12 سال گذشته در تهران آغاز شده اظهار کرد: 140 پروژه تاکنون بهره برداری شده و تلاش می شود تا یک ماه باقیمانده 30 پروژه دیگر نیز بهره برداری شده یا در مسیر بهره برداری قرار گیرد.
جاوید یادآور شد: به طور میانگین در طول 12 سال گذشته ماهانه یک پروژه عمرانی در شهر تهران افتتاح شده است.
به گفته وی در این دوره مدیریت شهری زمینه ارتقای محسوس زیرساخت های شهری در تهران فراهم و نیمی از زیرساخت های موجود در 12 سال گذشته ساخته شد.
معاون فنی و عمران شهردار تهران با اشاره به زیرگذر ضربعلی زاده خاطرنشان کرد: 16 فروردین ماه سال گذشته همزمان با افتتاح زیرگذر جوادیه مردم منطقه 16 از شهردار تهران درخواست کردند مشکل 20 ساله منطقه در اتصال محله خزانه با خیابان شهید رجایی را برطرف کند.
وی افزود: دستور احداث این زیرگذر از سوی شهردار تهران صادر و در حدود یکسال کار طراحی و ساخت آن انجام شد.
جاوید گفت: این تصمیم در راستای کاهش فاصله جنوب و شمال و شرق و غرب تهران انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در مقیاس پروژه های متوسط به شمار می رود تصریح کرد: در عین حال پروژه زیرگذر ضربعلی زاده از حساسیت و پیچیدگی های خاص خود برخوردار بود و از آنجایی که زیرگذر در محل ریل قطار واقع شده بود و امکان توقف قطارهای عبوری وجود نداشت عملیات خاکبرداری همراه با تردد قطارها صورت گرفت.
معاون شهردار تهران افزود پنج پروژه دیگر شامل مقاوم سازی پل و تقاطع ههای غیرهمسطح در سایر نقاط شهر است که پروژه مقاوم سازی و افزایش ارتفاع پل تقاطع اتوبان چمران و خیابان ملاصدرا بدون قطع جریان ترافیک برای اولین بار در کشور انجام شد.
تونل و زیرگذر ضربعلی زاده به همراه هفت پروژه عمران شهری روز چهارشنبه در آیینی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری به بهره برداری رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.