به گزارش ایرنا، محمدهادی ایازی عصر سه شنبه در مراسم کلنگ زنی بیمارستان خیرساز الهام کهریزک ادامه داد: دولت با اجرای طرح بیمه سلامت 11 میلیون نفر از افراد کم برخوردار جامعه را تحت بیمه ارزان قیمت قرار داد تا این افراد از زیر بار هزینه های بالای درمانی خارج شوند.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم از ظرفیت های خیرین در اجرای طرح تحول سلامت ازجمله ساخت بیمارستان و خانه های بهداشت به خوبی استفاده کرده است افزود: امروز خیرین سلامت با شرایطی که در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است در کنار دولت به ساخت مراکز درمانی و بهداشتی می پردازند به طوری که سرعت و دقت اجرای طرح های آنان از دولتی ها بالاتر است.
وی به اوضاع نابسامان بخش بهداشت در حاشیه پایتخت قبل از دولت یازدهم پرداخت و اظهار داشت: اوضاع بهداشت و درمان مناطق حومه پایتخت پیش از این دولت شرایط خوبی نداشت و مردم از کمبود تخت بیمارستان و کیفیت خدمات درمانی رضایت نداشتند ولی با کارهای صورت گرفته در بخش درمان در دولت تدبیر وامید شرایط کمی بهتر شده است.
ایازی ادامه داد: دولت تدبیر امید در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت ایجاد 21 هزار تخت بیمارستانی را هدف گذاری کرده بود که این آمار در آخر دولت به 24 هزار تخت رسید و همچنیین 40 هزار تخت بیمارستانی مرمت و نوسازی شد.
وی در ادامه به اجرای طرح های فرهنگی وزارت بهداشت و درمان در طرح تحول سلامت اشاره کرد و عنوان داشت: 620 هزار سازمان مردم نهاد در چهار سال گذشته به وجود آمدند و در جهت تغییر فرهنگ و سبک زندگی سلامت محور تلاش کرده اند.
مراسم کلنگ زنی بیمارستان الهام کهریزک عصر سه شنبه با حضور هاشمی استاندار تهران، ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در کهریزک برگزار شد.
طرح بیمارستان خیرساز الهام کهریزک قرار است در زمینی به مساحت 14 هزار و 535 متر مربع و زیر بنای 13 هزار مترمربع با اعتبار اولیه 26 میلیارد تومان ساخته شود و دارای بخش های داخلی، زنان و زایمان، آزمایشگاه، فوریت های پزشکی و داروخانه باشد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.