به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، فهرست نتایج آزمون ورودی پایه هفتم و دهم دبیرستان­های استعدادهای درخشان که روزهای پنجشنبه و جمعه (14 و 15 اردیبهشت ماه) در سراسر کشور به‌صورت همزمان برگزار شده بود، در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفت.
این آزمون‌ با هدف شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌های اصولی وزارت آموزش و پرورش و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی 97-1396 از بین حدود 264هزار داوطلب شرکت کننده در آزمون، برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم برگزار شد.
پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دبیرستان‌های دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان، صرفا بر اساس رتبه مبتنی بر نمره آزمون ورودی بوده و برای پذیرفته نشدگان در آزمون، کارنامه عدم قبولی شامل وضعیت پاسخ گویی به سوالات در هر ماده امتحانی (تعداد پاسخ نادرست، تعداد نزده و تعداد پاسخ صحیح)، نمره آزمون در سوالات استعداد تحلیلی و تحصیلی، نمره کل آزمون و نمرات کل آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت‌های انتخابی دانش آموز صادر و ارائه شده است.
اعلام اینترنتی نتایج از طریق نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌شود و لازم است داوطلبان با درج کد ملی و رمز ورود به پنل شخصی خود در پورتال همگام (یا شماره سریال شناسنامه ثبت‌شده خود در سناد) وارد سامانه شده و از نتایج خود مطلع شوند.
دریافت درخواست‌های تجدید نظر در نتایج نیز از روز سه‌شنبه(20 تیرماه) از طریق همین سامانه انجام می شود.
همچنین آموزش و پرورش اعلام کرد که به جز فهرست اصلی قبول‌شدگان، فهرست ذخیره‌ای‌ برای دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.