علی اکبر پوراحمد نژاد در حاشیه جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شمیرانات، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث برندها و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی برندهای خارجی در کشور به دلیل گستردگی در استان، در شهرستان شمیرانات کلید خورده است.
وی با بیان اینکه بیشتر برندها در پایتخت در شهرستان شمیرانات وجود دارد عنوان کرد: به دلیل شرایط خاص و بصری، ساماندهی این تابلوها در دستور کار ستاد قرار دارد.
وی با بیان اینکه برندهای غیرمجاز فاقد وجاهت به مردم صدمه وارد می کنند، گفت: اولین مولفه مبارزه با قاچاق، نا امن کردن فضا برای جولان مصادیق گوناگون قاچاق است.
پوراحمد نژاد با بیان اینکه کار اقتصادی اگر خسارت بار باشد، متخلفان به آن تن نمی دهند، عنوان کرد: برخی عوامل دخیل در قاچاق از روی ناآگاهی اقدام به این کار می کنند و باید بر آگاهی بخشی عوامل دخیل تاکید کرد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در جلسه در شمیرانات قرار شد برندهایی که طبق قانون با تاکیدهای شش ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد شده و نسبت به واقعی کردن عنوان خودشان بنابر ادله و استناد قانونی اقدام کردند و به عنوان برند پاک جدا و با برندهای مجعولی که از فضای اقتصادی کشور استفاده و کالای نامرغوب ارائه می کنند، برخورد شود.

*عده ای در برخورد با قاچاق کالا موضع می گیرند.
پوراحمد نژاد در ادامه با تاکید بر مطالبه گری مردم برای مبارزه با قاچاق کالا تاکید و بیان کرد: این امرخواسته مردم و نظام جمهوری اسلامی اما برخی در مقوله برخورد و مبارزه موضع می گیرند.
وی گفت: اگر قرارباشد در راستای منویات رهبر انقلاب و در ساختار تدابیر دولت قدم برداریم، برای اینکه مصالح جامعه و امنیت جامعه به خطر نیافتد، تدبیر اندیشیده شده است.
وی تاکید کرد: برخی دلسوزی ها موجب کند شدن روند مبارزه و جریح شدن متخلف می شود.

*اتحادیه ها و اصناف دنباله رو ستاد مبارزه با قاچاق کالا
وی در ادامه با تقدیر از اتحادیه ها و اصناف خاطرنشان کرد: جدیت برخی از صنوف در مبارزه با کالای قاچاق قابل تقدیر است.
وی افزود: ساماندهی سطح عرضه کالای قاچاق فاز جدید در مبارزه با این پدیده است که از هفته آینده با مکانیزم جدی و به درخواست اتاق اصناف انجام می شود.
پوراحمدنژاد یادآور شد: در فضایی که کارخانجات به دلیل ورود کالاهای خارجی دچار رکود و تعطیلی می شوند، باید کمک کرد و جلوی قاچاق را گرفت.
وی تاکید کرد: رونق بازار تولید داخل در پی مبارزه با پدیده قاچاق میسر می شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنین گفت: زیر ساخت ها اکنون آماده شده و شناسنامه دار شدن کالاها، ساماندهی رصد انبارهای دپو کالا، رسیدگی و رصد مبادی مواصلاتی استان اقدامات خوب ستاد در دوسال گذشته بوده است.

* رشد 1.5 درصدی کشفیات در سه ماه امسال نسبت به سال گذشته
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: در سه ماه گذشته بر اساس تدابیر و تمهیدات، بازخورد گیری اقدامات سال 95 ستاد، مستند کردن تخلفات و آماده شدن برای برخورد با باندهای قاچاق مورد توجه بوده است.
وی گفت: برخورد با باندهایی که قبلا شناسایی شده بود، آغاز شد و در پی آن باند واردات اقلام دارویی به کشور که سلامت جامعه را هدف قرار داده بود، متلاشی شد.

* بازار جذاب تهران، مقصد50 درصد کالای قاچاق کشور
پوراحمد نژاد با بیان اینکه بر آمار تاکید نداریم و تلاش داریم واقعیت مبارزه با کالای قاچاق توسط مردم لمس شود، افزود: در حال حاضر مقصد 50 درصد کالایی که بطور غیرمجاز و قاچاق وارد کشور می شود، بازار جذاب اقتصادی استان تهران است.
وی گفت: این کالاها شامل تلفن همراه، پوشاک، لوازم خانگی، سیگار و سایر کالاها که به ارزش سالیانه 12.5 میلیارد دلار بوده و نیمی از آن به مقصد تهران قاچاق می شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت مبارزه سیستماتیک شکل گرفته یادآور شد: حتی یک دلار کالای قاچاق به ضرر نظام است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.