به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سرهنگ جلیل انزابی زاده ضمن بیان این مطلب افزود: عرصه های جنگلی و مرتعی جزء سرمایه های ملی بوده و از ارزش بسیار بالائی برخوردار هستند که آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر بسزائی در پیشگیری از وقوع حوادث آتش سوزی در این عرصه ها دارد که در این زمینه نقش رسانه ملی و دیگر وسائل ارتباط جمعی بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع دور از انتظار نیست اظهار داشت: کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزئی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمل خسارات جبران ناپذیری منجر شود و به محیط زیست نیز آسیب برساند که به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی ضرورت ایجاب می کند همه مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه برای اطفای هرگونه آتش سوزی احتمالی عرصه های طبیعی، نیروهای این یگان در سراسر استان بصورت آماده باش کامل بسر می برند تصریح کرد: با تدابیر بعمل آمده و هماهنگی و همکاری بین مجموعه منابع طبیعی و همراهی مردم تاکنون آتش سوزی در جنگل های و مراتع استان نداشته ایم و امیدواریم در آینده نیز با همکاری شهروندان و گردشگران شاهد آتش سوزی در این عرصه ها نباشیم.
سرهنگ انزابی زاده از عموم مردم خواست در هنگام سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار و چوب کبریت به این عرصه ها و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی جدا خودداری کنند.
وی جنگل ها و مراتع را امانتی الهی در اختیار کلیه مردم دانست و خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت و نظافت عرصه های طبیعی هنگام مراجعه به دامان طبیعت و عدم روشن کردن آتش در محیط های آسیب پذیر کمترین کاری است که هر یک از ما می توانیم برای صیانت از این امانت الهی انجام دهیم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تأکید کرد: شماره تلفن 1504 آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص آتش سوزی یا هرگونه تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی است که نیروهای این یگان بصورت شبانه روزی پاسخگو هستند.
دریافت کننده: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.