به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همزمان با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس اقشار مختلف مردم تهران در مسیرهای 10 گانه حضوری پرشور داشتند.
یکی از این افراد شرکت کننده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: سالهاست که در مراسم باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردم.
حمیدرضا داداشی که یک فرهنگی است، افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس نمایشی از یکپارچگی امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و همه مسلمانان آزادی خواه جهان در شهرها و کشورهای جهان امروز به خیابان ها آمده اند تا از حقوق به حق مردم ستمدیده به ویژه کودکان مظلوم فلسطین دفاع کنند.

** حضور دانش آموزان و دانشجویان در مراسم راهپیمایی
در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور نسل سوم و چهارم انقلاب بسیار باشکوه و دیدنی بود.
یکی از این دانش آموزان شرکت کننده دلیل حضور خود در این راهپیمایی را حمایت از دانش آموزان فلسطینی اعلام کرد و گفت: به همراه تعدادی از همکلاسی های خود آمده ایم تا از دانش آموزان مظلوم فلسطینی حمایت کنیم.
این دانش آموز به نام محمد کمالی، افزود: می دانیم که دانش آموزان فلسطینی با ترس و استرس و در محیطی ناامن تحصیل می کنند به همین دلیل امروز همچون سال های گذشته آمده ایم تا از حقوق به حق این افراد مظلوم دفاع کنیم.
مردم روزه دار تهران با حضور و فریادهای خود در گرمای طاقت فرسای تیرماه تهران، بار دیگر حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطینی نشان دادند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است»
خبرنگار: سید جواد آل داود-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7243/6539//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.