به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی با اشاره به ویژه ‌برنامه‌های روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان افزود: فرهنگسرای قدس روز جمعه دوم تیرماه از ساعت هشت صبح تا پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در چهارراه ولی‌عصر(عج)؛ مسیر راهپیمایی مردم شهر تهران برپا خواهد بود.
وی هدف از برپایی فرهنگسرای قدس را ارائه برنامه‌های فرهنگی برای شناخت صهیونیست و تاریخ قدس و نشان دادن مردم در پایبندی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیعت با ولایت فقیه عنوان کرد.
صلاحی گفت: فرهنگسرای قدس با هشت غرفه میزبان شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس است که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای این غرفه‌ها را خانه‌های فرهنگ مناطق 22گانه تهران برعهده گرفته‌اند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به غرفه «مدافعان حرم با محوریت مقاومت» در فرهنگسرای قدس اظهار کرد: این غرفه نگاهی اجمالی به همه شهدای مبارزه با صهیونیست از پنجاه سال گذشته تاکنون دارد و در غرفه «استکبار ستیزی»؛ فلسفه اسکتبار از طریق پوستر، نمایش عکس و محصولات بررسی می‌شود.
وی گفت: در غرفه «تحریف امام»؛ با شعار تحریف امام ممنوع به جاذبه‌های امام با موضوعاتی همچون کاخ نشینی، اشراف‌گری و سبک زندگی ساده امام می‌پردازد.
صلاحی غرفه «نفوذ فرهنگی» را از دیگر غرفه های فرهنگسرای قدس برشمرد و افزود: این غرفه با حضور و تعامل مردم فعالیت خواهد کرد و به موضوعات مختلفی که از دریچه نفوذ در حوزه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی وارد شده‌، می‌پردازد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به غرفه «صهیونیست شناسی در تاریخ قدس» اظهار کرد: این غرفه حاصل یک کار تحقیقیاتی و ریشه‌یابی است که کتاب‌ها و مقالات علمی را در این حوزه به مخاطبان معرفی می‌کند.
وی گفت: غرفه «کانون‌های قرآن»؛ شامل فعالیت‌های قرآنی است که نگاه مبارزه با صهیونیست و استکبار را به‌وسیله ابزار مختلف از دیدگاه قرآن به نمایش می‌گذارد و متناسب با روز جهانی قدس و با ماه مبارک رمضان است.
صلاحی با بیان اینکه غرفه «25 سال محو اسراییل» نمایشگاه مستطاب آمریکایی را به نمایش می‌گذارد، افزود: این غرفه ضمن برگزاری مسابقه‌های جنبی و تفریحی، محصولات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل سربند، پوستر و دیگر محصولات را در بین شهروندان توزیع می کند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای برنامه صحنه‌ای در فرهنگسرای قدس گفت: این برنامه با حضور هنرمندان مطرح، محبوب و انقلابی کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: اجرای گروه‌های نمایشی، سرود، اجرای قطعات موسیقی از دیگر برنامه‌های صحنه‌ای فرهنگسرای قدس است.

*بیانیه سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری به مناسبت روز جهانی قدس
همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور بیانیه‌ای همراه با وحدت و همدلی ملت مسلمان ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نفی تروریسم از مردم ایران اسلامی خواست در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.
در متن این بیانیه آمده است: امسال در حالی راهپیمایی روز جهانی قدس از سوی مردم ایران اسلامی برگزار می‌شود که استکبار جهانی با حمایت از نیروهای تکفیری و تروریستی داعش سعی دارد تا افکار عمومی را از رنج و خشونت هایی که توسط رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین تحمیل می‌شود منحرف کند.
در ادامه این بیانیه آمده، فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال 1396 فرصتی است تا باردیگر با محکوم کردن جنایت‌های اسرائیل، خشم خود را از تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آل سعود در تقویت و تجهیز جبهه کفر اعلام کنیم و این امید را در دل مردم آزادی‌خواه قدس زنده نگه داریم که ملت هوشیار و همدل ایران؛ به آرمان‌های امام راحل (ره) و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری در حمایت از قدس شریف به عنوان «روز قدس روز حیات اسلام» همچنان پایبند است و در برابر اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و اقدامات تروریستی جبهه استکبار عقب نمی‌نشیند.‌
در ادامه بیانیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمده؛ بی تردید حضور باشکوه مردم روزه دار در گردهمایی روز جهانی قدس تصویری از عزم و اتحاد در مبارزه با صهیونیسم بین‏ الملل خواهد بود.
کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز بار دیگر همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین همگام با ملت شریف ایران اعلام می‌دارند و از شهروندان دعوت می کنند تا با حضور یکپارچه خود این وحدت و همدلی را به نمایش بگذارند.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.