محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه در پایان سفر یک روزه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان ورامین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر یک روزه وزیر صنعت ، معدن و تجارت به ورامین دستاوردهای مهمی را به همراه داشت و شهرستان را آماده یک جهش اقتصادی کرده است.
وی اظهار کرد: وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بازدید از شهرک های صنعتی سالاریه و چرمشهر به مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دستور داد تا ظرف مدت 2 هفته وضعیت شرکت های نیمه فعال و تعطیل این شهرک صنعتی را مشخص کرده و گزارشی از آن به وزارت صنعت ارسال کند.
وی بیان کرد: در این دستور از مسئولان شرکت شهرک های صنعتی خواسته شد تا واحدهای نیمه فعال را تعیین تکلیف کرده و در صورتی که فعالان اقتصادی علاقمندی وجود داشتند ، این واحدهای غیر فعال به آن ها واگذار شود.
یوسفی اظهار کرد: شرکت دانش بنیان کاتالیست ایرانیان از دیگر واحدهایی بود که وزیر صنعت از آن بازدید کرد و دستورات لازم برای رفع مشکلات بانکی آن صادر و زمینه برای انتقال گاز به این واحد صنعتی که با بهره گیری از توان داخلی ، بسیاری از نیازهای شرکت های کشور را تأمین می کند ، فراهم کرد.
نماینده عالی دولت در ورامین افزود: یکی از مهمترین مشکلات صنعتی شهرستان ورامین ، بلاتکلیفی منطقه صنعتی خیرآباد است و مسئولان شهرستان ورامین و استان تهران همواره به تعیین تکلیف و تبدیل آن به شهرک صنعتی غیر دولتی تأکید داشتند.
وی تصریح کرد: وزیر صنعت ، معدن و تجارت قول داد که تعیین تکلیف این منطقه اقتصادی طی 2 هفته آینده در دستور کار دولت قراربگیرد.
یوسفی افزود : شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از 750 واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
وی گفت : از مجموع واحدهای تولیدی ، 330 واحد مجوز صنعتی و 420 واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشتری تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر می باشند.
فرماندار ورامین میزان اشتغال واحدهای تولیدی با مجوز صنعتی را در حدود 5 هزار نفر به صورت مستقیم اعلام کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.