محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: ما در صنایع کوچک و متوسط امسال هم همچون سال گذشته عمل خواهیم کرد و در هفته آینده با مدیران بانک ها جلسه هماهنگی برگزار می شود.
وی یادآورشد: تا پایان خرداد سامانه مربوط به ثبت نام واحدهای متقاضی دریافت این حمایت های مالی راه اندازی می شود و متقاضیان می توانند درخواست های خود را در آن ثبت کنند.
نعمت زاده اظهار کرد: امید می رود امسال به تداوم و استمرار این روش، بتوان مشکل مالی صنایع کشور را برطرف ساخت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع بزرگ دارای مشکل هم همی می توانند از کمک های سیستم بانکی و یا از طریق منابع خارجی مساله را حل کنند اما پیشنهاد می شود تا حد امکان متکی به منابع خود باشند.
وی به توجه دولت به توسعه صنایع پاک اشاره و خاطر نشان کرد: عمده صنایع کشور پاک هستند و سازمان حفاظت محیط زیست تعاریفی دارد و تعداد آنها به شکل مستمر در بحث کاهش آلاینده ها و مصرف انرژی، افزایش پیدا می کند و این وزارت خانه و صنایع خود را ملزم به رعایت آنها می دانند.
نعمت زاده ادامه داد: عمده مشکلاتی که واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی است که مسئولان در تلاش برای حل مشکل هستند و یکی پس از دیگری حل می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود جوانانی که ما داریم از زمینه های خوبی که می تواند برای آنان اشتغالزایی کند، بخش صنعت کشور است.
وی اضافه کرد: اینکه این همه طرح صنعتی در حال توسعه صنعتی هستند، ناشی از امیدواری صنعتگران به آینده است و شاید بیش از طرح های جدیدی که شروع می شود، شاهد اجرای طرح های توسعه ای هستیم که هم به ظرفیت سازی سرعت می دهد و هم منجر به کاهش هزینه ها می شود.
نعمت زاده ابراز کرد: امیدواریم با کمک هایی که در سال جاری از محل صندوق توسعه می شود، بتوان صادرات را تشویق کرد و توسعه داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آنچه که دولت باید برای انتقال تکنولوژی انجام می داد، ایجاد فضای لازم برای افزایش تعاملات بین المللی بود که به خوبی محقق شد.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.