مازیار حسینی روز شنبه در آیین بهره برداری از خط هفت مترو تهران با اشاره به اینکه 13 مشاور در پروژه خط هفت مترو همکاری کردند افزود: در این پروژه 110 هزارتن آرماتوربندی انجام شد که این میزان 11 برابر وزن برج ایفل است.
وی ادامه داد: سه هزار و 650 تن خاک برداری معادل پنج برابر تونل رسالت و یک میلیون مترمکعب معادل 30 برابر بتن مصرف شده در برج میلاد در خط هفت مترو تهران انجام شد.
حسینی اضافه کرد:طول کابل های استفاده شده برق فشار قوی مصرف شده در خط هفت مترو معادل مسافت ارومیه تا بندرعباس است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شهر تهران به صورت کاسه ای است گفت: یکی از بدترین شرایط زمین شناسی و ژئومورفولوژی (علم شناسایی اشکال ناهمواریهای زمین)در مسیر احداث خط هفت مترو وجود داشت و یکی از بدترین نقاط محدوده مولوی بود.
وی با بیان اینکه امروز 22 کیلومتر از خط هفت مترو در حالی تحول داده می شود که همزمان 100 کیومتر در حال ساخت است خاطرنشان کرد: در یک کنفرانس علمی بین المللی زمانی که توضیح دادم 100 کیلومتر مترو با 70 ایستگاه در حال ساخت است کمتر کسی باور کرد و اولین سوالی که برای همه بوجود می آمد نحوه تأمین مالی این پروژه با وجود تحریم ها بود.
حسینی یاد آور شد: خط هفت به طول 27 کیلومتر، خط شش به طول 38 کیلومتر و خط هشت به طول 35 کیلومتر مجموع خطوط مترو در حال احداث پایتخت است که البته این عدد به جز فضای پارکینگ ها و ترمینال های اطراف ایستگاه های مترو است.
22 کیلومتر از 27 کیلومترخط هفت مترو پایتخت شامل هفت ایستگاه میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و شهید محلاتی یا بسیج روز شنبه در آیینی با حضور شهردار تهران، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و جمعی از مدیران شهری پایتخت به بهره برداری رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.