به گزارش ایرنا، سرهنگ امید بهمنیاری روز پنجشنبه در جریان بازسازی صحنه حادثه تروریستی روز گذشته حرم مطهر امام راحل افزود: تروریست ها از درب سمت اتوبان خلیج فارس( درب شماره 7 در ضلع غربی حرم مطهر) وارد حرم امام راحل شدند.
وی اظهار کرد: یکی از تروریست ها با مجروح کردن نگهبان از ناحیه صورت از درب اصلی ضلع غربی و تروریست دیگر نیز از درب مجاور آن وارد شده و سپس اقدام به انفجار بمب صوتی کردند.
سرهنگ بهمنیاری تصریح کرد: هدف از منفجر کردن بمب صوتی جلب توجه ماموران با هدف انجام عملیات اصلی یعنی انفجار انتحاری در اطراف ضریح بود.
وی افزود: تروریست ها با هدف نزدیک شدن به حرم امام(ره) به سمت درمانگاه حرکت می کنند و یکی از افراد خدماتی درمانگاه «شهید سبزعلی» را که مشغول جابجایی لوازم پزشکی بود به شهادت می رسانند.
وی گفت: پس از این اقدام یکی از این دو تروریست با رها کردن یکی از اسلحه های خود به سمت ضلع شمالی حرکت کرده و پس از عبور از دالانی که ضلع غربی را به ضلع شمالی(درب 5) مرتبط می کند و ضمن تیراندازی با ماموران انتظامی و حفاظت مستقر در حرم درگیر شده و در نهایت خود را منفجر می کند.
سرهنگ بهمنیاری تصریح کرد: تروریست دوم نیز پس از درگیری گسترده با ماموران بر اثر اصابت گلوله به سر به هلاکت می رسد و خوشبختانه موفق به فعال کردن جلیقه انفجاری خود نمی شود.
وی با اشاره به وجود آثار گلوله، انفجار و قطعات بدن تروریست که بر نقاط مختلف محوطه حرم افزود: بر اثر این درگیری ها نقاط مختلفی از درب ها، دیوارها و برخی خودروهای مستقر در حرم مطهر از جمله یک خودروی نیروی انتظامی و یک خودروی بهزیستی دچار خساراتی شده است.
به گزارش ایرنا، در 2 عملیات تروریستی روز گذشته (چهارشنبه) یکی در مجلس شورای اسلامی و دیگری در حرم مطهر امام خمینی (ره)، 5 فرد مسلح به سمت مردم شلیک کردند که در پی آن 13 نفر شهید و 52 نفر نیز مجروح شدند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.