به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش عصرچهارشنبه در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با محکومیت این حادثه افزود: مجلس و حرم امام راحل دو کانون مهمی هستند که سهم ارزنده ای در پدید آوردن انقلاب اسلامی و تداوم آن داشتند.
وی با بیان اینکه ، این حوادث کور و بزدلانه نشان دهنده استیصال و درماندگی دشمنان در برابر ایران است اظهار کرد: امام راحل مردم را به قیام علیه استبداد، استکبار و استعمار ترغیب کرد و نظامی را به وجود آورد که لرزه بر جان رژیم های غاصب انداخت وهویت و هدف آن در تضاد با منافع قدرت های بزرگ و استعمارگر منطقه بود.
تابش با بیان اینکه مجلس نماد مردم سالاری دینی است افزود: تروریست ها امروز حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی را هدف قرار دادند تا به خیال خام خود انتقام حضور گسترده مردم در انتخابات را بگیرند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای امنیتی در این زمینه به سرعت وارد عمل شدند و اقدامات آنها را خفه کردند، افزود: تروریست‌ها به دنبال این بودند که وارد صحن مجلس شوند که موفق نشدند.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی توانستند با اقدامات هوشیارانه از ابعاد گسترده این حادثه جلوگیری کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.
رئیس فراکسیون محیط زیست در ادامه به مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: پیش بینی های خوبی در برنامه توسعه ششم در رابطه با محیط زیست و منابع طبیعی شده که امیدواریم با در نظر گرفتن بودجه طرحهایی را در این زمینه در کشور اجرا کنیم.
تابش با بیان اینکه باید از ظرفیت صاحبان صنایع در حفظ سلامت مردم و ارتقا محیط زیست استفاده شود، افزود: ما پشتبیان صاحبان صنایع هستیم اما سیستم دو دفتری و گریز از مالیاتی که در یزد باب شده، نشان می دهد برخی صنایع شفافیت لازم را ندارند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از صنایع حمایت می کنیم اما از آنها می خواهیم آنها هم صداقت لازم را در زمینه های مختلف داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: هیچ ملاحظه ای در اعمال و اجرای قوانین زیست محیطی وجود ندارد و باید با مشارکت صاحبان صنایع در راستای صیانت از محیط زیست گام برداریم.
تابش افزود: وضعیت هوا، آب، خاک، گیاهان و گونه های جانوری و حیوانی خوب نیست و امیدواریم با کمک مسئولان خلأها و ضعفی که در این زمینه وجود دارد را رفع کنیم.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز وارد استان یزد شد و ضمن افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد از قرق اختصاصی محیط زیست این استان نیز دیدن کرد.
2088/ 6014/ خبرنگار: کبری دانشی** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.