محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در حاشیه راهپیمایی 15 خرداد مردم ورامین گفت : قیام کفن پوشان دشت ورامین در ‎ 15خرداد سال ‎42 در شرایطی صورت گرفت که بسیاری از افراد جرأت مخالفت با رژیم منحوس پهلوی را نداشتند ولی کفن پوشان ورامین با قیام خونین خود باعث بیداری و هوشیاری جامعه شده و تحولی عظیم در انقلاب اسلامی ایجاد کردند.
وی تصریح کرد: مردم ورامین ولایت مداری خود را زمانی به اثبات رساندند که انقلاب هنوز به پیروزی نرسیده بود و اصل ولایت فقیه ، در قانون اساسی نیامده بود ، این مردم ثابت کردند که پیروی از ولایت فقیه اصل جدا نشدنی از باورهای دینی آنان است.
یوسفی با بیان این که رژیم پهلوی تصور می کرد که با سرکوب انقلابیون می تواند حرکت انقلاب را متوقف کند افزود : خون طلاب حوزه علمیه ، روحانیون و کفن پوشان ورامینی نگذاشت تا سرکوب های شاه به نتیجه رسد و بیداری و هوشیاری امام راحل ، تمام نقشه های شاه را خنثی کرد.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با بر ملا کردن ماهیت شاه و نقشه های حامیان رژیم منحوس پهلوی از جمله آمریکا و اسرائیل توطئه های آنان را نقش بر آب کرد ، امام سختی دستگیری و تبعید را به جان خرید تا اصل اسلام به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی حفظ شود.
فرماندار ورامین گفت : مردم ورامین امروز نیز با تأسی از پدران شهید خود ، در راه ولایت فقیه گام برداشته و همانطور که با عظمت و شکوه در انتخابات 29 اردیبهشت حضور پیدا کرد ، در تمامی صحنه های انقلاب حاضر شده و از ارزش های نظام حراست می کنند.
وی تأکید کرد: مردم ایران اسلامی ثابت می کنند که راهشان ، همان راه ولایت فقیه است .
در قیام خونین 15 خرداد مردم دشت ورامین سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در این قیام خونین به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.