به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف منصوری عصر سه شنبه در پنجاه وهفتمین جلسه ستاد کشت گلخانه و قارچ سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: دغدغه مدیران سازمان باید تحقق کامل برنامه های اقتصاد مقاومتی باشد که در این خصوص توسعه گلخانه ها و تبدیل گلخانه های سنتی به مدرن که جزو سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های محوری وزارت جهاد کشاورزی است باید به صورت ویژه دنبال شود.
وی تصریح کرد: لازم است به صورت شبانه روزی برای رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه گلخانه ها اقدام عملی صورت گیرد، تا در هفته های آینده شاهد جهش در احداث واحدهای گلخانه ای باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: 2هزار و 430 هکتار برنامه ابلاغی این سازمان برای احداث یا نوسازی و تبدیل گلخانه های سنتی به مدرن در سطح 16شهرستان استان در سال96 است.
وی با اشاره به تسریع در روند راه اندازی بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در شهرستان ورامین گفت: باتوجه به تشکیل هیات امنا در شهرک حصارگلی ورامین باید هرچه سریع تر تاسیسات و مدیریت شهرک به هیات امنا واگذار شده و احداث و اجرای واحدهای گلخانه ای به سرعت آغاز شود.
منصوری در ادامه با اشاره به حریم واحدهای گلخانه ای با واحدهای دامی در استان تهران اظهار کرد: به زودی جلسه مشترکی با سازمان دامپزشکی کشور، معاونت اموردام و سازمان نظام مهندسی کشاورزی در جهت رفع این مشکل و کاهش حریم ها با رعایت ضوابط مربوطه برگزار خواهد شد.
بررسی آخرین وضعیت معرفی و جذب تسهیلات بانکی متقاضیان شهرک حصارگلی ورامین و سایر متقاضیان گلخانه ها، جانمایی قطعات در این شهرک کشاورزی و تسریع در بررسی و پذیرش وثایق متقاضیان احداث گلخانه از دیگر موضوعات این جلسه بود.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.