رجبعلی خسروآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امضای تفاهم نامه بازگشایی مجدد این بنای ملی که در ضلع شمال غربی میدان امام خمینی(ره) قرار دارد، عصر روز گذشته(یکشنبه) با حضور مدیران هلال احمر، سازمان زیباسازی شهرداری پایتخت و میراث فرهنگی استان انجام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: مقرر شده تا موزه استاد صنعتی جهت بازگشایی با کاربری موزه تحویل هلال احمر استان تهران شود.
وی با اشاره به اینکه مرمت موزه استاد صنعتی درتمام طبقات توسط سازمان زیباسازی انجام شده است ،خاطرنشان کرد: به زودی تفاهم نامه نحوه اداره موزه استاد صنعتی با مدیران هلال احمر نهایی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: امضای تفاهم نامه همکاری دستگاهها می تواند خبری خوش برای تاریخ و فرهنگ کشور محسوب شود چراکه نگاه حاکم بر دولت احترام به حقوق عمومی مردم و صیانت از میراث چهره های ماندگار کشور است.
وی ادامه داد: موزه استاد صنعتی از سوی شهرداری تهران و با نظارت میراث فرهنگی استان و با هماهنگی سازمان هلال احمر بازسازی و مرمت شد که در نهایت تبدیل به فضایی برای استفاده همه شهروندان شده است .
خسروآبادی اظهار کرد: دراین تفاهم نامه مصوب شد که کاربری موزه ای بهترین کارکرد برای این مکان ملی است.
موزه صنعتی درچند ماه گذشته به علت مرمت و بازسازی تعطیل شده بود.
علی اکبر صنعتی نزدیک به 6 هزار تابلو و بیش از هزار پیکره و تندیس گچی، سنگی و برنزی از شخصیت‌های علمی و ادبی ایران و تیپ‌های گوناگون اجتماعی آفریده که شماری ازاین آثار در موزه استاد صنعتی نگهداری می‌شود.
موزه صنعتی در سال 1325 تاسیس که در حال حاضر به جمعیت هلال احمر ایران تعلق‌ دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:امین کمالی فر انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/ 7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.