به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی عصر یکشنبه در نشست مشترک اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان و فرمانداران که به ریاست استاندار تهران برگزار شد افزود: این میثاق ما است که در امر انتخابات با هر گرایشی که داریم طبق مرّ قانون عمل می کنیم و در برابر قانون گردن ما از مو باریک تر است.
وی تصریح کرد: ما جمع شدیم از حکومتی صیانت کنیم که مدعی زمینه سازی برای ظهور موعود دادگستر جهان است و افتخار می کنیم و از این که در راه تحقق چنین فضیلتی تلاش می کنیم خداوند را سپاسگزار هستیم.
چاوشی ادامه داد: انتخابات یک فرصت طلایی برای اثبات ثبات سیاسی کشور است و حفظ سلامت آن را مایه ی اقتدار کشور می دانیم همانگونه که رهبری معظم انقلاب هم پیوسته بر این موضوع تاکید داشتند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خطاب به فرمانداران و اعضای هیات های نظارت بر انتخابات گفت: فرمانداران پیش از اینکه مجری انتخابات باشند مسئولان قانونی امنیت شهرستان ها هستند و وظیفه اصلی آنان تامین امنیت مردم است.
وی با بیان اینکه همه بزرگان مشارکت حداکثری را برای حفظ اقتدار و ثبات کشور مهم ارزیابی کرده اند تصریح کرد: در همه نشست ها و همایش هایی که حضور داشتیم بر تکریم و احترام به رجال سیاسی و مذهبی مورد تایید شورای نگهبان، تاکید کرده ایم.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران هماهنگی میان اعضای هیات های اجرا و نظارت در انتخابات اسفندماه 94 را مثال زدنی دانست و عنوان کرد: وظیفه ما است که شرایط را برای حضور حداکثری فراهم کنیم.

**معیار ما قانون انتخابات ریاست جمهوری است
در ادامه این جلسه نایب رئیس هیات نظارت انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران نیز با بیان اینکه معیار ما قانون انتخابات ریاست جمهوری است گفت: ماده 73 این قانون می گوید؛ مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت و تخلف از آن جرم محسوب می شود.
قاسم محمد طهرانی افزود: طبق بند 11 ماده 33 این قانون توصیه به انتخاب کاندیدای معین از طرف اعضای شعب اخذ رای اعم از مجریان و یا ناظران یا هر فرد دیگر هم جرم است و همچنین بند 7 ماده ی 33 نیز می گوید؛ هر امری که باعث شود فرآیند انتخابات در روز اخذ رأی دچار اختلال شود به عنوان جرم تلقی می شود.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.