به گزارش ایرنا ، محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در جمع مردم ورامین در مصلای صاحب الزمان (عج) این شهرستان گفت : امام راحل بارها فرمودند که این انقلاب به محرومین و مستضعفین تعلق دارد و این ها هستند که تا آخر خط با انقلاب حرکت می کنند.
وی افزود: هر کجا این انقلاب به حضور مردم نیاز داشت ، هر جا که کشور به تحمل و خون دل خوردن احتیاج داشت ، از گذشته تا امروز همچون شهدای مدافع حرم ، پابرهنگان پای کار بودند و بدون هیچ منتی پای انقلاب ایستادند و از عظمت ایران دفاع کردند.
وی اظهار کرد: دولت مردم ، وظیفه خود میداند که دولتی ایجاد کند که در آن سرنوشت مردم در دست خودشان باشد.
قالیباف افزود :امروز پس از سال ها ازپیروزی انقلاب ، افرادی پیدا شدند که با نگرش و رفتار اشرافی گری ، دست مردم را از صحنه های اقتصادی کوتاه کرده اند و نقش آنان را از حوزه اقتصاد کمرنگ نموده اند.
وی اظهار کرد: این افراد نه تنها دست محرومین و مستضعفین که دست کسانی که تلاش می کنند از راه حلال تولید ثروت کنند ، کارخانه بسازند و برای کشور اشتغال ایجاد کنند را نیز از حوزه اقتصاد کوتاه کرده اند.
وی گفت:ایران یک درصد از جمعیت و وسعت جهان را در اختیار دارد ولی 5 درصد منابع دنیا در کشور ماست ، ایران 18 درصد از منابع نفت و گاز جهان را در اختیار دارد ، ایران از ثروت خدادادی و بیشترین نیروی جوان و تحصیل کرده برخوردار است .
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود : سئوال ما از دولت فعلی این است که چرا در این کشور ثروتمند بااین ویژگی ها و قابلیت های بالقوه مردم باید فقیرانه زندگی کنند.
وی تصریح کرد: زمانی که سالانه 25 میلیارد دلار قاچاق کالا و ارز در کشور صورت می گیرد ، تولید ، کار کارگر ، تولید ثروت از راه حلال و افراد با شرافت کارخانه دار نابود می شوند و نتیجه این می شود که ده ها هزار کارخانه یکی پس از تعطیل شود و هر خانواده حداقل یک نفر بیکار در خانه داشته باشد.
وی بیان کرد: امروز در حوزه پتروشیمی که گاز به مواد خام اولیه تبدیل می شود ، به جای این که این مواد به صنایع پائین دستی نظیر دکمه سازی ، پیراهن دوزی و ساخت تریبون اختصاص پیدا کند ولی رانت خوارانی وجود دارند که گاز را با کمترین قیمت ممکن به مواد خام تبدیل می کند و به جای صنایع پایین دستی ، با کمترین قیمت به خارج از کشور صادر می کنند.
قالیباف گفت:این افراد، همان 4 درصدی هایی هستند که بدون تلاش با زد و بند و رانت خواری بیشتری منفعت را می برند و مانع ایجاد رونق در کشور می شود ، شما اگر 10 میلیون تومان وام بخواهید تهیه کنید اینقدر از شما سند و مدرک و ضامن کارمند رسمی می خواهند که از گرفتن آن پشیمان می شوید ولی این افراد ، مدیرعامل و هیات مدیره بانک را خودشان تعیین می کنند و 400 میلیارد تومان وام از همان بانک بدون وثیقه و سود دریافت می کنند.
وی بیان کرد: با این رفتارهای آیا می تواند در کشور کار و اشتغال ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: به من می گویند که این حرف های برای تو هزینه دارد ، ولی باید اعلام کرد جایی که به مردم ظلم روا می شود ، باید تخلفات را افشا کرد.
وی با اشاره به پیشنهاد ارائه لیست اموال به مردم گفت : اگر سندی علیه قالیباف دارید بگویید ، از اول انقلاب تا امروز اگر کار اقتصادی مباح و حلال هم انجام داده ام نشان دهید و به مردم اعلام کنید ، در نظام اسلامی این را یاد گرفته ایک که هر مدیر در هر سطح چه بخشدار ، فرماندار ، وزیر ، رئیس جمهور و معاون اول به دنبال کاسبی و کسب ثروت حلال باشد ، این کار زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست .
وی تصریح کرد: حق مردم است که به غیر از قوه قضائیه از ثروت مسئولان آگاه باشد ، ولی کسی که آلوده به ثروت و اشرافی گری است و دولتی که در آن تجارتخانه شخصی باز می شود و وزرای آن در ده ها شرکت عضو باشند و فعالیت اقتصادی کند درد کارگر و مستضعف و معلول را نمی فهمد.
قالیباف افزود : این نکات را به شما می گویم تا بدانید درد شما را حس می کنم ، در 12 سال گذشته در شهرداری تهران هیچ وقت به مردم وعده ای ندادم که به آن عمل نکنم ، باهمه سختی ها ایستاده ایم و خدمت رسانی انجام داده ایم.
وی تأکید کرد: مشکل امروز شهرها و کشور در سه کلمه بیکاری ، گرانی و رکود بیشتر نیست که این سه برای ما بحران اقتصادی و به دنبال آن ، بحران های اجتماعی درست کرده است .
وی افزود : امروز یک جوان نماز خوان متدین تحصیل کرده تا تبدیل شدن به یک معتاد کارتن خواب به اندازه یک شغل فاصله دارد.
نامزده دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت : اگر متعهد شدم که 5 میلیون شغل ایجاد کنم و بعضی ها می گویند یا شغل را نمی فهمم یا عدد 5 میلیون نفر، باید بگویم که من به خوبی درد مردم را می دانم ، آن چیزی که شما نمی دانید این است که شما برای انسان ها احساس وظیفه نمی کنید .
وی افزود : دولت برنامه ششم توسعه را تا کنون ابلاغ نکرده است که در همین برنامه حداقل یک میلیون شغل دیده شده است .
وی گفت: این دولت اعلام کرده که 3 و نیم میلیون نفر بی کار در کشور وجود دارد در صورتی که این آمار به یک ساعت کار در هفته نیز تعلق دارد در صورتی که امروز اگر کسی دو شیفت نیز کار کند نمی تواند زندگی خود را اداره کند .
وی افزود : امروز بالغ بر 6 میلوین نفر بیکار در جامعه وجود دارند و سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر جوان بیکار 22 تا 32 ساله به آن اضافه می شوند ، اگر جوانی در خلال این ده سال نتواند شغل پیدا کند و ازدواج نماید ، این جوان برای همیشه از بین رفته و از زندگی چیزی نمی فهمد.
قالیباف افزود : این ها هر روز به من تهمت می زنند و دروغ می گویند اما با صراحت می گویم که شما دروغگو هستید.
وی بیان کرد: در حوزه املاک شهرداری این تعاونی هایی هستند که به 25 هزار کارمند ، کارگر و رفتگر زمین می دهند ، قالیباف حتی یک متر این زمین ها را نگرفته ولی آقایان در شهرک غرب زمین را با متری 3 هزار تومان گرفته که در کویر نمک نیز زمین به این قیمت به کسی نمی دهند.
نامزده دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت : همانطور که در 16 آذر و در دانشگاه شهید بهشتی گفتم ما رزمند هستیم ، به کسی باج نمی دهیم و کنار هم نیم روید ، پای منافه مردم تا پای جان ایستاده ایم .
وی افزود: این افراد با توزیع عکس های عروسی یک فرد تهمت زدند که این مراسم ، عروسی دختر قالیباف است و عکس پسری را نشان دادند این پسر قالیباف است و 8 هزار میلیارد تومان خورده است ، این تهمت ها بوده و از این به بعد هم خواهد بود در صورتی که در کنار همین افراد تجارت خانه باز شد ، برادرانشان در کنار دستشان اموال بیت المال را به غارت بردند.
وی گفت : ما آماده ایم تا برای انقلاب جان فدا کنیم ، امروز جان و آبرو را در کف دست قرار داده ایم و پای نظام و عزت انقلاب ایستاده ایم.
قالیباف افزود : ما حتما با این 4 درصدی هایی که در حوزه دلالی ، قاچاق کالا و ورادات همچون وزیر آموزش و پرورش فعالیت می کند مبارزه می کنیم ، وزیری که به دست یک کارگر مظلوم کارت موقت بازرگانی درست می کند ولی معاون اول رئیس جمهور از دخترش به عنوان مظلوم یاد می کند.
وی گفت : ما در روز 29 اردیبهشت تکلیف کسانی که فرصت رشد کشور را گرفته اند روش می کنیم ، شما مطمئن باشید که این کشور از چنان ظرفیتی برخوردار است که در طول 4 سال آرامش اقتصادی به خانواده ها باز گردد.
قالیباف گفت: این ها چون منافع شخصی دارند می گویند نداریم ، نمی شود و نمی توانیم ولی ما می گوئیم که داریم ، می شود و می توانیم و اگر شما نمی توانید دولت را رها کنید و اجازه دهید تا دولت مردم اداره امور را به خود مردم واگذار کند .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.