به گزارش ایرنا ، در دومین روز از زمان رسمی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر ورامین ، در و دیوار شهر ، درختان ، تیرهای چراغ برق ، پل های عابر پیاده ، دیوارهای رنگ آمیزی شده شهر ، دیوارمنازل ، بانک ها و ادارات ورامین مملو از عکس های نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر شده و این امر اعتراض بسیاری از مردم را در پی داشته است.
حجم بسیار زیاد پوسترهای تبلیغاتی نامزدها به حدی است که دیگر دیواری خالی از تصاویر افرادی که با چهره واقعی آن ها تفاوت های فاحشی دارد به چشم نمی خورد ، تصاویری که با نرم افزارهای مختلف جذاب تر ، جوان تر و اغراق آمیز زیبا شده اند.
آرایش برخی از نامزدهای زن شورای اسلامی شهر نیز اعتراض مردم را در پی داشته و آنان خواستار توجه بیشترمسئولان ستاد انتخابات به نوع پوسترهای تبلیغاتی شدند.
بسیاری از مردم ورامین از روز گذشته با راه اندازی کمپینی با عنوان ' نه به تبلیغات ' در شبکه های مجازی ، اعتراض خود را به این نوع از تبلیغات اعلام کرده و از مردم خواسته اند تا بدون توجه به عکس ها و تصاویری نامزدها ، به کارایی و سابقه آنان رأی دهند.
در این کمپین ، فعالان شبکه های اجتماعی مردم با هشت # نه _به _ تبلیغات ، #نه_به_فتوشاپ ،#نه_به_پوستر ،#آری_به_تخصص و #آری_به_تجربه از مردم می خواهند که برای مقابله با این اقدام غیر قانونی فقط به کارنامه و سابقه افراد توجه کنند تا کسانی که بدون توجه به حقوق شهروندان ، به اموال عمومی آسیب وارد می کنند از تکرار این اقدام خودداری کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : نصب پوستر به در و دیوار شهر ، عملی غیر قانونی است.
عباسعلی سعیدیان گفت: نامزدهای انتخابات شورا می باید به قانون تبلیغات که در اختیار آنان گذاشته شده واقف باشند و از هواداران خود بخواهند که این موارد را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: کمیته امحا ستاد انتخابات به صورت شبانه روزی فعالیت ستادهای تبلیغاتی را رصد کرده و موارد تخلف را جمع آوری می کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.