به گزارش ایرنا ، سید جمال جلیلی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته شهرستان پیشوا با اشاره به تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و هزینه های گزاف و ریخت و پاش های غیر ضروری برازنده فرهنگ اسلامی نیست و آنچه که حائز اهمیت است بیان دیدگاه ها و برنامه ها از سوی نامزدهای انتخابات است تا مردم بتوانند آگاهانه و با اعتماد بیشتری پای صندوق های رای حاضر شوند.
وی با اشاره به فعالیت های ستاد انتخابات پیشوا گفت : همزمان با سراسر کشور، تدارک برگزاری انتخابات در شهرستان پیشوا نیز از مدت ها پیش آغاز شده و با هماهنگی های صورت گرفته هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی تشکیل گردید و بنابر وظایف تعریف شده امور انتخابات تا به امروز پیگیری شده است.
جلیلی گفت: از آنجا که کلیه مراحل برگزاری انتخابات به دست مردم انجام می شود، از میان 30 نفر از معتمدین منطقه، هیات های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها تشکیل گردید.
وی افزود: اعضای هیات های اجرایی از میان آحاد و اقشار مردم، با در نظر گرفتن ضوابط و معیارهای انتخابات، تعدادی از افراد را به عنوان اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی انتخاب و همچنین افرادی به عنوان هیات های نظارت، بازرسی، نمایندگان فرماندار و.... تعیین شدند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا یادآور شد: تعداد 80 شعبه ثبت نام و اخذ رای در سطح این شهرستان تعیین که 40 شعبه برای حوزه شهر پیشوا و 40 شعبه برای روستاهای تابعه بخش مرکزی و جلیل آباد است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات گفت: مسئله انتخابات یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب بوده و اهمیت آن تا حدی است که امام راحل( ره ) حتی در زیر بمباران دشمن نیز بر برگزاری آن اصرار کرد و اجازه نداد که به تعویق بیفتد.
جلیلی افزود: رهبر معظم انقلاب نیر در بیانات مختلف خود بارها به ضرورت و اهمیت انتخابات تاکید کرده اند و آن را سرمایه گذاری عظیم ملت ایران می دانند.
معاون فرماندار پیشوا تصریح کرد: ما نیز به عنوان مجریان انتخابات تلاش می کنیم تا زمینه را برای حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات فراهم و کنیم تا با مشارکت حداکثری بار دیگر بر حمایت و پشتیبانی از نظام و انقلاب صحه گذاشته شود.
وی گفت: مسیر انقلاب اسلامی، همان مسیر اهدنا الصراط المستقیم است، همان مسیری که حضرت امام(ره) ترسیم و شهدا با خون سرخرنگ خود از آن صیانت و نگهداری کردند و امروز به دست ما رسیده است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا افزود: شاید این مسیر دارای فراز و نشیب، موانع، پرتگاه و پیچ های خطرناکی باشد اما به طور حتم این مسیر بن بست نیست و با اراده و اهتمام آحاد ملت با صحت و سلامت کامل به سرمنزل مقصود خواهد رسید.
وی گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، دشمنان هیچ گاه بیکار ننشسته و به اشکال مختلف، توطئه ها و دسیسه های مختلفی را علیه کشور و نظام به راه انداخته اند اما تا به امروز راه به جایی نبرده اند و با حمایت و پشتوانه مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز توسعه ییدا کرده است.
جلیلی افزود: حضرت امام خمینی(ره) با نهضت مردمی و انقلابی خود، حکومت طاغوت را فروریخت و نظامی را بنا نهاد که متکی بر آموزه های دینی و اسلامی است و یکی از جلوه های این نظام، تعیین سرنوشت مردم به دست خود آنها است.
وی گفت: مردم در نظام جمهوری اسلامی با برگزاری انتخابات، به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدیران و مسئولان مختلف را انتخاب می کنند و اداره کشور را به آنان می سپارند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا اظهار کرد: انتخابات حق و خواست مردم است و بر اساس این حقانیت، دست اندرکاران انتخابات با اتکاء به قانون و بر اساس قوانین و مقررات، بخشنامه ها و آیین نامه های مرتبط امر انتخابات را پیگیری می کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا افزود: اعمال سلایق شخصی و جناحی در انتخابات راهی ندارد و قانونمداری، خدامحوری، دینمداری و رعایت حق الناس از سوی مجریان، ناظران و دست اندرکاران انتخابات مورد تاکید است.
وی اظهار کرد: رقابتی در انتخابات سالم است که به صمیمیت، وحدت و خدمت به مردم ختم شود و در آن از بداخلاقی، تحقیر، افترا و تهمت پرهیز شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار میشود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.