به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس نصیری روز دوشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان پردیس افزود: 2 هزار و 60 کیلومتر از ایلراههای عشایری استان تهران ثبت قانونی شده و برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد قضایی می شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال نقشه رقومی ایلراههای عشایری استان تهران تهیه شد.
نصیری تصریح کرد: شهرستان پردیس در مسیر میانبند (بین مسیرهای ییلاق به قشلاق) عشایری قرار دارد و با توجه به توسعه شهری پردیس بیشتر ایلراههای عشایری مورد تعرض قرار گرفته است.
مدیرکل امورعشایراستان تهران ادامه داد: بدلیل نداشتن پل روگذر برای عبور دام از حاشیه آزاد راه پردیس شاهد برخورد وسایل نقلیه با دام های عشایری هستیم و همه ساله در این مسیر عشایر تولید کننده دچار خسارت می شوند.
وی خاطرنشان کرد: جامعه عشایری استان تهران جامعه ای تولید کننده و پرتلاش هستند و باید مدیران اداره راهداری و همچنین شهرداری پردیس برای تسهیل در جهت عبور دام های آنان اقداماتی انجام دهند.
نصیری یادآور شد: به دلایل توسعه شهری راههای عشایری در نقاط مختلف استان از جمله حاشیه شهر پردیس مورد تعرض قرار گرفته است و باید برای کمک به جامعه عشایری یک مسیر جایگزین برای عبور دام عشایری در نظر گرفته می شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون کوچ بهاره عشایر استان تهران شروع شده و حدود 200 هزار دام عشایری از حاشیه آزاد راه پردیس به مناطق ییلاقی شهرستان های دماوند و فیروزکوه عبور می کنند و به همین منظور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با همکاری شهرداری پردیس برای احداث پل روز گذر عبور دام عشایری اقداماتی انجام دهند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.