محسن ولیئی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ حدود پنج میلیارد و 900 میلیون تومان زکات واجب و مستحب و حدود 800 میلیون تومان نیز در قالب کفاره پرداخت شده است.
وی اظهار کرد:پیش بینی می شود درسال جاری حدود 9 میلیارد تومان زکات توسط مردم تهران پرداخت شود.
ولیئی افزود: سهم محرومان از مصرف زکات در سال 95 از مشارکت های خیران در سطح استان نسبت به سال 94 افزایش قابل ملاحظه ای داشته که 68 درصد از مبلغ جمع آوری شده برای محرومان و مابقی برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.
دبیر شورای زکات استان تهران با اشاره به تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات، اظهار کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین مردم توسط مبلغان دینی و به ویژه ائمه جماعات تاثیر به سزایی در افزایش زکات در این استان داشته است .
مدیرکل کمیته امداد استان تهران تلاش برای تقویت باورهای دینی را مهم‌ترین رکن در جهت ترویج پرداخت زکات در جامعه اعلام و تصریح کرد: با پرداخت به موقع زکات می‌توان کارهای بسیار مهمی در جهت رفع نیازهای افراد محروم جامعه انجام شود.
وی به ارسال گزارش جمع آوری فطریه در ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات گزارش جمع آوری فطریه را به ستاد زکات استان ارسال خواهند کرد تا در دبیرخانه ستاد زکات تهران ثبت شود.
دبیر شورای زکات استان تهران همچنین به هدف گذاری برای تأمین بن نان از محل جمع آوری کفاره ها گفت: سال گذشته کفارهای پرداختی توسط مردم تهران به صورت بسته های ماکارونی بین مدد جویان کمیته امداد توزیع شد و پیش بینی برای جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان کفاره انجام شده است .
خبرنگار : امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام / 7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.