به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ساعت 22 و 30 دقیقه پانزدهم اردیبهشت سال جاری وقوع یک فقره مرگ مشکوک از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 158 کیانشهر اعلام شد.
با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جوانی بنام محسن ( 32 ساله ) پس از اصابت جسم تیز به ناحیه گردن، توسط اعضای خانواده اش به بیمارستان منتقل و تحت اقدامات درمانی قرار گرفته اما به علت شدت جراحت جان باخت.
اعضای خانواده متوفی در تحقیقات اولیه بیان داشتند: محسن برای تأمین هزینه موادمخدر مصرفی خود مطالبه پول کرد اما با مخالفت ما روبرو شد و به همین علت تهدید کرد که خودش را با چاقو می زند اما زمانیکه دید کسی حاضر به دادن پول نیست با چاقو به گردن خود زد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع مرگ مشکوک و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به بیمارستان و بررسی جسد متوفی موفق به شناسایی آثار جراحت ناشی از درگیری بر روی جسد شدند؛ در ادامه جهت بررسی فرضیه «درگیری منجر به جنایت» به خانه متوفی در یکی از شهرک های مسکونی در منطقه کیانشهر رفته و تحقیقات میدانی از همسایگان متوفی و خانواده اش در دستور کار آنها قرار گرفت.
براساس این گزارش در شرایطی که خانواده ی متوفی همچنان بر اظهارات اولیه خود تأکید داشتند، در تحقیقات میدانی از محل زندگی متوفی و خانواده اش مشخص شد که پیش از بروز حادثه برای متوفی و انتقال وی به بیمارستان، مابین او و اعضای خانواده اش درگیری ایجاد شده است؛ در ادامه یکی از همسایگان عنوان داشت: خودم شنیدم که خواهر متوفی خطاب به برادر بزرگتر متوفی گفته که رضا چرا محسن را با چاقو زدی ؟
با توجه به نتیجه تحقیقات دستگیری برادر بزرگتر متوفی به نام «رضا» (34 ساله) در حالی در دستور کار قرار گرفت که همزمان با انتقال محسن به بیمارستان، رضا از محل سکونتش متواری شده بود؛ سرانجام در ساعت 16 شانزدهم اردیبهشت محل تردد رضا در کیانشهر شناسایی و وی سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت متوقف و دستگیر شد.
رضا پس از انتقال به اداره دهم آگاهی عنوان داشت: برادرم معتاد بود و غالبا برای تامین هزینه ی مصرف مواد، اعضای خانواده بویژه مادرمان را تحت فشار قرار می داد و روز حادثه نیز قصد داشت تا به همین شیوه و شگرد از مادر پول بگیرد و وقتی که با مقاومت من مواجه شد چاقویی برداشت، به سمتم حمله ور شد و مرا از ناحیه سر و انگشتان مجروح کرد؛ نهایتا در حین کش و قوس و درگیری، چاقو به گردن رضا خورد و به زمین افتاد.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع پرونده و با وجود عدم طرح شکایت، برادر متوفی به عنوان متهم پرونده و به دستور بازپرس برای بررسی صحت اظهارات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ جسد متوفی نیز برای شناسایی دقیق نحوه اصابت چاقو به ناحیه گردن به پزشکی قانونی منتقل شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.