طیبه سیاوشی شاه عنایتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخاب کاندیدایی که طرفدار گسترش دیپلماسی و سیاست های صلح آمیز در عرصه خارجی باشد در شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار مفیدتر از انتخاب کاندیدای است که به روابط با کشورهای دیگر حتی همسایگان تمایل ندارد و سایر کشورها را به چشم دشمن نگاه می کند.
وی با بیان اینکه عقلای اصولگرا و اصلاح طلب هر دو به این اجماع رسیده اند که برجام یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه بین المللی بوده است عنوان داشت: دولت دکتر روحانی با اجرای برجام توانست تحریم های ظالمانه را از سر کشور برطرف کند و به راحتی نفت را در بازارهای جهانی به فروش برساند که مردم تاثیر این کار بزرگ را در زندگی خود احساس کرده اند.
سیاوش ادامه داد: بازسازی اعتماد به ایران در صحنه های بین المللی و ثبات در سیاست خارجی باعث شد، امروز ایران به عنوان یک قدرت تعیین کنند در مسایل منطقه ای مانند بحران سوریه و عراق سر میز مذاکره با قدرت های بزرگ جهان بنشیند.
وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاثیر به سزایی در معیشت، سیاست خارجی و به ویژه امنیت کشور خواهد داشت گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح با رای بالا علاوه بر مشروعیت داخلی نظام باعث بالا رفتن قدرت کشور در عرصه بین المللی می شود.
سیاوشی ادامه داد: مشارکت بالای مردم باعث می شود دولت آینده با توانایی و قدرت چانه زنی بالا در عرصه بین المللی وارد شود و با ارتباطات گسترده در حوزه دیپلماسی باعث رشد و توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور شود.
وی در ادامه به اقدامات دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: دولت یازدهم اگرچه به نظر حزبی و گروهی برخی افراد کارهای بزرگی در کشور انجام نداده است ولی بر اساس شاخص ها و استاندارهای بین المللی این دولت توانست رشد منفی اقتصاد کشور را مثبت و تورم 46 درصدی حاکم را مهار کند.
سیاوشی یادآور شد: دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان توانست مشکلاتی که از دولت نهم و دهم بجا مانده بود و در اثر بالا بودن هزینه درمان و دارو بسیار از خانواده های طبقه متوسط را به زیر خط فقر کشانده بود را از طریق اجرای سیاست تحول سلامت و بیمه همگانی بر طرف کند.
وی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شخصیتی است که به هیچ عنوان وعده های فوری، ناگهانی و معجزه وار به مردم نمی دهد وهمواره با یک سیاست معقول و غیر شعاری به دنبال تدبیر در امور داخلی و بین المللی کشور است.
سیاوشی اضافه کرد: مردم نیز به آن درجه از آگاهی رسیده اند که توقع رفروم های آنچنانی و شعاری را از طرف کاندیداها قبول نکنند و راه حل تمام مشکلات کشور را در اجرای سیاست های درست، کاربردی و منطقی بدانند.
وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به رغم تمام تلاش ها و موفقیت هایی که در عرصه بین المللی در چهار سال گذشته داشته است ولی در برخی حوزه های اقتصادی و به ویژه اشتغال جوانان آنگونه که شایسته است نتوانسته موفق باشد .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.