به گزارش ایرنا ، سید جمال جلیلی در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی پیشوا که در سالن همایش های فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: انتخابات ، رقابتی ارزشمند و مفید برای نظام است که می باید در چارچوب قانون ، اخلاق مدارانه و سالم انجام شود تا کارکردهای اصلی خود را داشته باشد.
وی افزود:انتخابات در اصل بیمه نامه ای برای نظام است که اجرای آن برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی حائز اهمیت است و به فرموده رهبر معظم انقلاب ، هر کسی که به نظام اسلامی اعتقاد دارد و کشور را دوست دارد می باید در آن شرکت کرده و مشارکت را وظیفه خود بداند.
وی بیان کرد: مهمترین اصل در برگزاری انتخابات ، رعایت مرّ قانون به منظور افزایش اعتماد عمومی از سوی نامزدهای انتخابات است و همه افراد وظیفه دارند تا با رعایت اصل قانونمداری ، شرایط را برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم کنند.
جلیلی اظهار کرد: خدامحوری، امانتداری، رعایت حق الناس و رعایت اصل بی طرفی از شروط برگزاری انتخاباتی سالم است تا با تکیه بر این اصول بتوان از آرای مردم به عنوان امانت و حق الناس صیانت نمود.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا به ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اشاره کرد و افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات، پشتوانه مستحکمی برای نظام و انقلاب است و موجب تقویت بنیه نظام و ناامیدی دشمنان می شود.
وی با تأکید برعدم توجه مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی و کانال های تلگرامی گفت : انتشارشایعات بی اساس موجب کنش و واکنش بین طرفداران نامزدها می شود و لازم است تا نامزدها و هواداران آنها به این شایعات توجه نکنند و فقط اطلاعیه ها و دستور العمل های ستاد انتخابات شهرستان پیشوا را ملاک عمل قرار دهند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا با اشاره به موارد قانونی و لزوم توجه نامزدهای انتخاباتی گفت :رعایت قانون، اخلاق، پرهیزاز تخریب یکدیگر، نقد منصفانه و سازنده و پرهیز از اسراف در تبلیغات از جمله نکاتی است که باید مد نظر نامزدهای شوراهای اسلامی قرار گیرد.
جلیلی گفت: درانتخابات، افراد و گروه های مختلف با اندیشه های متفاوت حضور دارند و هر کس تلاش دارد در سایه رقابتی سالم، آرای مردم را به خود اختصاص دهد و این مهم زمانی محقق می شود که نامزدهای انتخابات، اخلاق، آداب اسلامی و شأن انسانی را در تبلیغات انتخاباتی خویش رعایت کنند و از انصاف و عدالت خارج نشوند.
جلیلی با بیان اینکه شهرستان پیشوا آماده انتخاباتی سالم و شکوهمند است اظهار کرد: با هماهنگی هیئت های اجرایی انتخابات، بررسی نیازهای شهرستان و وضعیت انتخابات در دوره های گذشته ، 80 شعبه اخذ رأی برای برگزاری 2 انتخابات پیش رو در 29 اردیبهشت امسال در این شهرستان تعیین شده است که از مجموع این شعب، یک شعبه سیار و بقیه ثابت است.
وی اظهار کرد: از مجموع 80 شعبه اخذ رأی کل شهرستان، تعداد 40 شعبه ثابت مجهز به دستگاه های الکترونیک اخذ رأی برای شهر پیشوا تعیین شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.