علی اشرف منصوری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز 7 اسفندماه تاکنون 3 هزار و 550 تن پرتقال داخلی، 6 هزار و 400 تن پرتقال وارداتی و 2 هزار و 500 تن سیب و در مجموع 12 هزار و130تن سیب و پرتقال در سطح استان تهران توزیع شده که عرضه آن تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: توزیع میوه شب عید در استان تهران از 7 اسفند 95 زودتر از سال های قبل جهت تعادل بخشی و کاهش قیمت ها در میادین و غرف میوه و تره بار شهرداری آغاز شد و سپس به شهرستان ها و اصناف گسترش پیدا کرد و درمجموع در 434 نقطه عرضه سیب و پرتقال انجام شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: 15 هزار و 500 تن ذخیره میوه نیز ذخیره سازی شده بود که برای استان تهران هم چنان درسردخانه ها میوه های ذخیرشده موجود است.
وی با اشاره به رشد 4 برابری حجم توزیع میوه گفت: سال 95 یک سال استثنایی بود که اگر تامین و توزیع میوه از سوی دولت صورت نمی گرفت ، قطعا شاهد رشد 2تا 3برابری قیمت ها در بازار بودیم اما با تدابیر صورت گرفته ،‌ طرح تنظیم بازار به خوبی پیش رفت.
به گفته منصوری اعضای کمیسیون تنظیم بازار استانداری در جلسه روز گذشته خود با افزایش سقف سهمیه ذخیره سازی میوه در استان تهران به دلیل ادامه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار تا نیمه اردیبهشت ماه تا 16 هزار تن افزایش دادند.
به گفته وی در این جلسه به ذخیره سازی کالاهای ضروری مردم از جمله برنج، شکر، مرغ و گوشت در ایام ماه مبارک رمضان تصمیماتی اتخاذ شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.