مجتبی دانشفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این تفاهم نامه قرار است تا از ابتدای سالجاری هر گونه مسابقه رده های سنی دختران و پسران در آموزش و پرورش با همکاری هیات شطرنج استان تهران صورت گیرد.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 15 مدرسه شطرنج زیر نظر این هیات در سطح استان تهران وجود دارد گفت: در این مدارس حرفه ای، افزون بر یک هزار و 200ورزشکار زن و مرد به فعالیت می پردازند.
رئیس هیات شطرنج استان تهران خاطر نشان کرد: در تقویم سالجاری در نظر داریم مسابقات جام پایتخت را رده های سنی مختلف در بخش دختران و پسران، با حضور برترین های مطرح جهان اواخر مهر ماه در تهران برگزار کنیم.
دانشفربا اشاره به اینکه شطرنج تهران در سال گذشته رشد چشم گیری را در بخش مربی گری، داوری و کسب مدال های کشوری و بین المللی بدست آورد خاطر نشان کرد: 65 درصد ورزشکاران جوان تهرانی در سال گذشته در رده سنی کمتر از 16 سال و همچنین 35 درصد در رده جوانان و بزرگسالان مدال های ارزشمندی کشوری و آسیایی و جهانی را بدست آورند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تنها یک سالن شطرنج در شهر تهران وجود دارد ولی در سال 94 شطرنج تهران توانست مقام نخست را در میان هیات های ورزشی استان و فدراسیون بدست آورد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.