به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز یکشنبه در کارگاه یک روزه آموزشی مبارزه با مواد مخدر که با حضور اولیاء دانش آموزان قرچک در کانون ملائک این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد نیاز به همراهی و همکاری مستقیم تمامی دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی دارد.
وی افزود : پروژه مبتلا کردن افراد به مواد مخدر و اعتیاد ، برنامه تعریف شده ای است که با هدف کسب درآمد و نابود کردن انسجام کشورها انجام می شود.
وی اظهار کرد: پدیده شوم اعتیاد و ابتلا به مواد مخدر ، دروازه ورود به بسیاری از مشکلات اجتماعی است و وقایع مختلفی را در جوامع به همراه می آورد.
مرسل پور افزود : استکبار جهانی که هیچ گاه نمی توند رشد و شکوفایی و استقلال کشورهای مختلف جهان را نظاره گر باشد تلاش دارد تا با ابتلای افراد جوامع ، جلوی پیشرفت و توسعه آن ها را بگیرد.
وی تأکید کرد: با آن که ایران اسلامی در راه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر ، 37 سال تلاش و مجاهدت کرده و در این مسیر بیش از 3 هزار و 700 شهید تقدیم اسلام کرده ولی باید گفت که در بخش های عملیاتی معمولا برنامه های قاچاق چیان مواد مخدر جلوتر از برنامه های ما برای مبارزه با مواد مخدر است.
فرماندار قرچک بیان کرد: گذر از مصرف مواد مخدر سنتی و روی آوردن به تولید ،توزیع و مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی ، تهدیدی است که بیش از هر چیز دیگر جامعه و به ویژه جوانان را هدف قرار داده است.
وی تأکید کرد: مهمترین راه برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد روی آوردن به فعالیت های فرهنگی است و در این مسیر نهادهایی مانند آموزش و پرورش می باید در کنار خانواده ها قرار گیرد تا شاهد ریشه کنی پدیده شوم اعتیاد در جامعه باشیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدحسن میری انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.