به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد تیمورپور روز سه شنبه در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت با نام «جوشن» اظهار کرد: این جشنواره بهمن ماه سال گذشته همزمان با میلاد حضرت زینب(س) با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از مسئولان در فرهنگسرای رسانه آغاز به کار کرد.
وی داستان، شعر، رسانه های دیجیتال، بازی های یارانه ای، گرافیک، فیلم، مستند، کلیپ، بین المل، خبرنگاران را از جمله بخش های نخستین جشنواره رسانه ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 15اردیبهشت ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
تیمورپور با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت افزود:اختتامیه این جشنواره سوم خردادماه همزمان با روز آزادسازی خرمشهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود که پایان جشنواره رسانه ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت آغاز دومین دوره این جشنواره خواهد بود.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با تاکید بر حمایت از آثار برگزیده جشنواره جوشن اظهار کرد: یکی از نتایج این جشنواره تولید محتوا با موضوع شهدای مدافع حرم است.
وی گفت: تولید محتوا و محصولات فرهنگی با موضوع شهدای مدافع حرم نیازمند یک پیوست ملی است و جشنواره جوشن می تواند گامی در این حوزه باشد.

*پیش قدم بودن شعر در موضوع شهدای مدافع حرم
سعید بیابانکی دبیر بخش شعر جشنواره جوشن در این نشست با بیان اینکه شعر همواره در کشور در واکنش به موضوعات سیاسی، اجتماعی، دینی و مذهبی پیش قدم و خط شکن بوده، اظهار کرد: شاعران منتظر ابلاغ دستورالعمل نبوده که به آنان امر کند که در حوزه های مختلف شعر بگویند.
وی بابیان اینکه در حوزه فرهنگی و هنری شعر نخستین واکنش به موضوع شهدای مدافع حرم بوده،افزود:این اشعار در قالب های مختلف سپید، نیمایی و ... سروده شده و در سرودهای مختلفی نیز خوانده و اجرا شده است.
بیابانکی برگزاری جشنواره جوشن را فرصتی برای گردآوری آثار بخش شعر با موضوع مدافعان حرم عنوان کرد و گفت: تاکنون جشنواره ای مانند جشنواره جوشن به حوزه شعر در حوزه مدافعان حرم نپرداخته و ما در حوزه شعر در دوره انقلاب، پس از انقلاب و دوره دفاع مقدس به آرمان های خود وفادار بودیم که آثار موجود گواه این سخن است و امیدواریم شاهد آثار ارزشمندی در جشنواره جوشن باشیم.
دبیر بخش شعر جشنواره جوشن از علیرضا قزوه و حمیدرضا شکارسری به عنوان داوران بخش شعر نام برد و افزود: آثار برتر این بخش در قالب کتابی منتشر خواهد شد تا ادای دینی به شهدای مدافع حرم باشد که غریب هستند و کمتر به آنان پرداخته شده است.
محمدجواد جزینی دبیر بخش داستان جشنواره جوشن نیز در این نشست با بیان اینکه داستان نویسانی بودند که پیش از برگزاری جشنواره آثاری را با موضوع شهدای مدافع حرم ارائه کردند، اظهار کرد: جشنواره جوشن تلاش می کند که این استعدادها و آثار را شناسایی و معرفی کند و به فقط به تقدیر از نویسندگان و آثار برتر بسنده نکند که این آثار داستانی می تواند بعدها به صورت فیلم و نمایشنامه ارائه شود.

*ارسال 36 اثر به بخش رسانه های دیجیتال
جواد موحد دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره جوشن با اشاره به برگزاری این بخش در حوزه های همچون سایت، وبلاگ، نرم افزار چندرسانه ای، بازی های رایانه ای، کانال های تلگرامی با موضوع شهدای مدافع حرم گفت: تاکنون 36اثر به بخش رسانه های دیجیتال ارسال شده که آثار برگزیده پس از پایان جشنواره حمایت می شوند.

*شناسایی رسانه های بین الملل در انتشار اخبار بدون سانسور سوریه
جمال طاهری دبیر بخش بین الملل جشنواره جوشن نیز در این نشست با اشاره به سانسور اخبار سوریه و اتفاقات مربوط به آن در حوزه بین الملل گفت:ما در بخش بین الملل جشنواره جوشن به دنبال شناسایی رسانه ها و افرادی هستیم که اطلاع رسانی حقیقت مدافعان حرم و اتفاقات سوریه را داشته باشند.
وی افزود: در این حوزه، رسانه های خارجی، رسانه های مکتوب، دیجیتال(سایت ها)، رسانه های فیس بوک، توییتر و... مورد توجه قرار می گیرند که حقیقت را به زبان دیگر نه فارسی شناسایی و معرفی کنیم تا با تهیه بانک اطلاعاتی از رسانه هایی که در چنین وقایعی حضور ارزشمندی دارند معرفی شوند.
وی با بیان اینکه فراخوان بخش بین الملل به زبان های انگلیسی، عربی و اردو منتشر شده، گفت:آثار رسیده به این بخش بیشتر مربوط به کشور عراق بوده است.
طاهری اظهار کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده قرار است نمایشگاهی برای آشنایی با موضوع داعش، ماهیت داعش و فعالیت های آن، به صورت عکس نوشته و تابلومقاله و نمایشگاه «سوریه، حقیقت پنهان» در طول زمان برگزاری جشنواره جوشن در بعضی از امکان عمومی مثل دانشگاه تهران برپا شود که شهروندان با فضای جشنواره اطلاع پیدا کنند.
نصیر بشیری دبیر بخش گرافیک نیز در این نشست با بیان اینکه بخش گرافیک جشنواره جوشن در سه حوزه؛ پوستر، گرافیک محیطی (دکور مراسم تشییع و بزرگداشت شهید مدافع حرم، آگهی(اعلامیه) شهادت شهدای مدافع حرم برگزار می شود، اظهار کرد: محمدرضا دوست محمدی و مصطفی گودرزی آثار این بخش را داوری می کنند.
وی گفت: تاکنون 200 اثر گرافیکی به این بخش ارسال شده که نیمی از این آثار قابل اکران در سطح شهر تهران است.
سعید معدن کن دبیر بخش تولیدات رسانه ای رادیویی جشنواره جوشن نیز در این نشست گفت: در سال های اخیر آثار متعددی در حوزه شهدای مدافع حرم تولید شده که ما همچنان پذیرای آثاری در این حوزه به خصوص برنامه های کوتاه هستیم تا قابلیت پخش در شبکه های اجتماعی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره تولیدات رسانه ای مدافعین حرم و حریم انقلاب اسلامی با موضوع دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز، مبارزه رسانه ای با استکبار و بوق های داخلی و خارجی آن از 13بهمن ماه در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی آغاز به کار کرد.
تولیدات صدا و سیما و ویدئو رسانه، هنر مقاومت( اشعار، داستان، عکس، کاریکاتور و طرح گرافیکی منتشرشده در رسانه ها)، پادکست، آوا، مقاله و تحلیل، تولیدات رسانه های اجتماعی، سایت و وبلاگ، بازی رایانه ای و انیمیشن، اخبار و تحلیل منتشر شده در روزنامه ها و هفته نامه های رسمی، خبرنگار ویژه مدافعان حرم و زندگی نامه و کتاب دفاع از حرم و شهدای آن از جمله زمینه های رسانه ای جشنواره عنوان شده است.
علاقه مندان برای شرکت در نخستین جشنواره رسانه ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت می توانند آثار خود را از طریق نشانی پست الکترونیک resaneh.jashnvare@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه و یا با شماره تلفن 3-22888681 تماس حاصل کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.