سید مهدی موسوی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسلامشهر اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند پایتخت مسکن مهر کشور، روز 29 فرودین ماه جاری همزمان با سالروز ارتش جمهوری اسلامی، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه شهر پرند با اعتباری بالغ بر 1250 میلیارد ریال در جنوب شهر پرند احداث شده، که با بهره‌برداری از مدول اول این طرح، فاضلاب جمعیتی حدود 173 هزار نفر را با دبی  29000 متر مکعب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان با اشاره به لزوم احداث این تصفیه‌خانه افزود: به منظور ارائه خدمات بهداشتی مطلوب و در راستای کاهش اثرات زیست‌محیطی جوامع شهری، طرح احداث تصفیه‌خانه شهر پرند در 3 مدول و با هدف جمع‌آوری، انتقال و تصفیه روزانه 87 هزار متر مکعب  فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.

موسوی عنوان کرد: با احداث این تصفیه‌خانه سالانه 10 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده باکیفیت مناسب جهت مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آبخوان تأمین می‌شود که این امر کمک شایانی به اشتغال و تولید  منطقه می‌کند.

وی گفت: فاضلاب شهر پرند توسط 260 کیلومتر شبکه، شامل224 کیلومتر شبکه فرعی، 27 کیلومتر شبکه اصلی و 9 کیلومتر خط انتقال به صورت ثقلی به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان با اشاره به مشخصات این طرح  بیان کرد: فرایند تصفیه  فاضلاب  در تصفیه‌خانه شهر پرند، لجن فعال از نوع پیشرفته A2O  بوده که علاوه بر حذف آلاینده‌های آلی، توانایی حذف بیولوژیکی ازت و فسفر را به عنوان مهّم‌ترین عوامل آلاینده اکو سیستم‌های آبی نیز داراست.

 موسوی افزود: استفاده از فرایند پیشرفته A2O  در این طرح سبب شده تا پساب تولیدی توسط این تصفیه‌خانه  به صورت ایمن در مصارفی نظیر کشاورزی، صنعت و تغذیه سفره‌های زیر زمینی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی محل وکمبود آب درمنطقه تصریح کرد: ورود سالانه  10 میلیون متر مکعب پساب این تصفیه‌خانه به چرخه تولید و مصرف آب، یک عامل مهّم و تأثیرگذار در رشد اقتصادی و توسعه  منطقه خواهد بود.

مدیرعامل آبفای  جنوب غربی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند، یکی دیگر از دستاوردهای وزارت نیرو بوده که به دست  توانمند  نیروهای  متخصص ایرانی به سرانجام  رسیده  است و امیدوارم که افتتاح  این پروژه بزرگ برگ زرینی بر افتخارات ارزشمند نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران در راه نیل  به اهداف صنعت آب و فاضلاب کشور  و توسعه  پایدار و خودکفایی در پایتخت مسکن مهر ایران باشد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند با توجه به  طرح توسعه این شهر در افق سال 1415، به جمعیتی  بالغ بر  700 هزار  نفر می‌رسد، که  برای ساخت آن 395 هزار متر مکعب  خاک‌برداری شده و بیش از 10 متر مکعب  بتن‌ریزی انجام شده، که برای احداث تصفیه‌خانه  400 میلیارد ریال و برای احداث شبکه   جمع‌آوری و انتقال  بالغ بر 850  میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 620186
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.